کد خبر: ۶۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
فتح خرمشهر، فتح خون/ در بیانیه‌ای مشترک مطرح شد؛
سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سردار «مسلمی» فرمانده سپاه کربلا و امیر دریادار دوم «مصدری» فرمانده دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر به مناسبت سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر بیانیه‌ای صادر کردند.

آزادی خرمشهر نقطه عطف تاریخ معاصر ایران استبه گزارش خبرنگار آرانیوز از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا و امیر دریادار دوم «کریم مصدری» فرمانده دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر به مناسبت سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر بیانیه‌ای صادر کردند.

در این بیانیه آمده است:

جنگ ایران و عراق یکی از طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین درگیری‌های نظامی در تاریخ معاصر با ابعاد و تأثیرات منطقه‌ای و گسترده جهانی، رویداد تلخی بود که در سال ۱۳۵۹ بر جمهوری اسلامی تحمیل شد و در طول هشت سال، تحولات بسیاری داشت که در این میان آزادسازی خرمشهر قهرمان در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ در طی عملیات بزرگ بیت المقدس از جایگاه خاصی برخوردار است.

این عملیات که با هدف آزادسازی خرمشهر در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ و تنها ۴۰ روز پس از عملیات فتح المبین آغاز شد راهبرد رژیم بعث عراق و متحدان بین المللی و منطقه‌ای آن را به طور کامل با شکست مواجه کرد و اراده دینی و ملی ملت قهرمان ایران را در سخت‌ترین شرایط تاریخی محقق ساخت.

عملیات غرورآفرین بیت المقدس از نظر نابودسازی توان ارتش عراق، وسعت منطقه درگیری و نیز وجود موانع بسیار، چنان بزرگ و شگفت انگیز بود که امام خمینی (ره) در هشتم خرداد ۱۳۶۱ فرمودند: «فتح خرمشهر یک مسئله عادی نبود، اینکه ۱۵ الی ۲۰ هزار نفر به صف برای اسارت بیایند و تسلیم شوند مسئله عادی نیست، بلکه مافوق طبیعت است.»

خبر آزادسازی خرمشهر، نه تنها شادی را در میان اقشار مختلف میهن اسلامی ما برانگیخت، بلکه بازتاب خارجی آن حاکی از شگفتی و غیر قابل تصور بودن پیروزی بزرگ برای افکار جهانی بود.

با فتح غرورآفرین خرمشهر خونی تازه در شریان‏های این سرزمین جاری شد و سلحشوران مسلمان با روحیه بسیار قوی‏تر از گذشته به ادامه دفاع از مرز‌های این کشور پرداختند. بی‌تردید آزادسازی خرمشهر با تکیه بر علم و ایمان نیرو‌های داخلی، از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

همان‌گونه که امام خمینی (ره) در این رابطه فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد.» ملت ایران از این میدان، پیروزمندانه خارج شد. آزادی خرمشهر نتیجه وحدت و یکپارچگی نیرو‌های مسلح کشور، ارتش، سپاه و نیرو‌های انتظامی و جهادی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم نیرو‌های بسیج مردمی بود، که باعث شد تمامی معادلات دشمن تغییر یابد و به عنوان یک عملیات و توفیق نظامی بی‌بدیل در تاریخ جنگ‌های معاصر جهان، نصرت‌الهی را نصیب ملت مومن ایران کند.

در پایان با تبریک سی‌و‌نهمین سالروز آزادسازی خرمشهر، شهر خون و حماسه، یاد و خاطره همه شهیدان هشت سال دفاع مقدس به ویژه شش هزار شهید عملیات بیت المقدس و همچنین ایثارگری شهیدان و رزمندگان مازندرانی در این عملیات را گرامی می‌داریم. به امید آزادی قدس عزیز و پیروزی رزمندگان اسلام در جمیع محور‌های جهاد و مقاومت علیه صهیونیسم و استکبار بین المللی.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار