کد خبر: ۶۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
ایسنا/زنجان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی، مسابقه اسکیس از ساختمان مقبره میرزا ابوالقاسم مجتهد برگزار شد.

برگزاری مسابقه اسکیس در مقبره میرزا ابوالقاسم مجتهد زنجان

 

به‌ گزارش آرانیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند اظهار کرد: برگزاری مسابقه، ایجاد فضای رقابت بین شرکت‌کنندگان مسابقات، تقویت نیروی تخیل و طراحی در یک رقابت فنی، سنجش توانایی‌­های طراحی، توانمندسازی دانشجویان و علاقه‌مندان به رشته معماری، از جمله اهداف برگزاری این مسابقه به مناسبت روز جهانی موزه‌­ها و هفته میراث فرهنگی بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در این مراسم ابراز کرد: برگزاری چنین مسابقاتی یکی از بهترین روش‌های هنری برای معرفی جاذبه‌های تاریخی استان است که در افزایش سطح تجربه دانشجویان و علاقه‌مندان به رشته مهندسی معماری نقش به‌سزایی دارد. قطعاً این مسابقه دستاوردهای بسیار مطلوبی را برای شرکت‌کنندگان به همراه خواهد داشت.

وی افزود: در پایان مسابقه، همه طرح‌ها توسط هیئت‌ داوران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد ارزیابی قرار گرفت و از میان طرح‌­های ارائه‌ شده، ۳ طرح برتر انتخاب شد.

گفتنی است اسکیس یا طراحی سریع و اولیه، نوعی از طراحی است که خصوصیات و ویژگی‌های اصلی یک طرح را نشان می‌دهد که در آن از جزئیات صرف‌نظر شده و کلیات به‌ صورت سریع و غالباً با دست‌ آزاد ترسیم می‌­شود و بدین ترتیب فکر و اندیشه اولیه طراح بر روی کاغذ شکل می‌گیرد. انجام این تمرین به دانشجویان معماری کمک می‌کند که ایده‌ها و طرح‌های موردنظر خود را در زمان کوتاه و با طراحی ساده بر روی کاغذ آورده و بدین ترتیب بتوانند با بررسی دوباره ایده‌های اولیه بیشتر در مورد طرح فکر کرده و ایده‌های خود را پرورش دهند.

انتهای پیام

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار