کد خبر: ۶۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
اقساط تسهیلات پرداخت شده به افراد و بانک‌ها که از وضعیت به وجود آمده در اثر شیوع کرونا و تحریم‌ها آسیب دیده‌اند، به مدت یکسال تمهیل شد.

به گزارش آرانیوز، نخستین جلسه هیأت امنای صندوق توسعه ملی در سال ۱۴۰۰ روز سه‌شنبه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار و در این جلسه برای رفع مشکلاتی که شرایط کرونایی برای افراد دریافت کننده تسهیلات ریالی و ارزی این صندوق ایجاد کرده بود، تصمیماتی اتخاذ شد.

اعضای هیأت امنای صندوق به عنوان اولین دستور جلسه امروز، با توجه به وضعیت اقتصادی متأثر از شیوع کرونا و تحریم‌های همه‌جانبه، با امهال اقساط تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری که از محل اعتبار یک و نیم میلیارد دلاری تخصیص یافته از این صندوق پرداخت شده بود، موافقت کردند.

همچنین اقساط تسهیلات ویژه ارزی پرداخت شده به شرکت ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و همه دریافت کنندگان تسهیلات ارزی اعم از افراد و بانک‌ها که از وضعیت به وجود آمده در اثر شیوع کرونا و تحریم‌ها آسیب دیده‌اند، به مدت یکسال تمهیل شد.

اعضای هیأت امنای صندوق توسعه ملی همچنین با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای استفاده پالایشگاه‌های کوچک و بخش‌های مستعد دیگر از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای تبدیل نفت به فرآورده‌های نفتی، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای پشتیبانی و رفع موانع تولید، مجوزهای لازم برای اجرای این مصوبه مجلس را تصویب کردند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار