کد خبر: ۶۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست شورای هماهنگی مجلس، تأکید کرد: در این نشست بر بهره گیری از ظرفیت‌های مجلس برای تحقق شعار سال تأکید شد.

به گزارش آرانیوز، بابک نگاهداریدر تشریح هجدهمین نشست شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی متشکل از هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس، عنوان کرد: از ابتدای سال که نامگذاری سال آن با عنوان "تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" صورت گرفت، پیگیری تحقق شعار سال، در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع در دو بُعد نظارتی و تقنینی مورد پیگیری مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است تا نظارت بر 6 قانون مصوب مجلس در زمینه تولید به خوبی صورت گیرد  و اگر احیاناً خلأ قانونی در این زمینه وجود دارد، پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در این راستا مکاتباتی با کمیسیون های مختلف صورت گرفت تا کمیسیون ها اولویت های خود با نگاه ویژه به شعار سال بازنگری داشته باشند، یادآور شد: در جلسه امروز شورای هماهنگی اولویت‌های هر یک از کمیسیون‌ها در سال 1400 با رویکرد حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و رفع موانع  مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد که معاونت نظارت و قوانین مجلس از تمامی ظرفیت های خود برای تحقق شعار سال استفاده کنند و از ظرفیت برنامه 5 سال هفتم توسعه که در آینده نزدیک در مجلس بررسی خواهد شد، بهره برده شود.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس اضافه کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر موضوع نظارت تاکید و عنوان کرد که شاید لازم باشد 70 درصد ظرفیت مجلس بر موضوعات نظارتی برای حُسن اجرای قوانین متمرکز کنیم و 30 درصد آن در حوزه تقنینی باشد و همچنین تأکید شد که همه کمیسیون‌ها تمامی ظرفیت‌های خود برای تحقق شعار سال بهره ببرند./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار