کد خبر: ۶۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷

به گزارش آرانیوز، پنجمین و آخرین روز نام‌نویسی از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ستاد وزارت کشور آغاز شد.

تا روز گذشته مجموعا ۳۰۴ داوطلب ثبت‌نام کرده و افرادی از جمله محمد عباسی، محمود صادقی، رستم قاسمی، فریدون عباسی، سعید محمد، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، علی مطهری، علیرضا افشار، محمود احمدی‌نژاد  برای راهیابی به ساختمان پاستور اسم نوشته‌اند.

مهلت ثبت‌نام تا ساعت ۱۸ بوده و اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور دیروز اعلام کرده بود که مهلت نام‌نویسی تمدید نخواهد شد. موسوی ادامه داد: داوطلبینی که می‌خواهند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت کنند باید از ۱۰ ساعت پایانی زمان قانونی در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام استفاده کنند. ضمن اینکه پروتکل‌های بهداشتی هم بایستی رعایت شده و از آوردن همراه ممانعت کنند.

ثبت‌نام از داوطلبان فقط در وزارت کشور انجام می‌شود و داوطلبان تا روز ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند در این انتخابات ثبت‌نام کنند.

شورای نگهبان در فاصله روزهای ۲۶ تا۳۰ اردیبهشت صلاحیت داوطلبان را رسیدگی می‌کند. از روز ۳۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد نیز شورای نگهبان فرصت دارد تا به شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده رسیدگی کند. روز پنجم خرداد لیست داوطلبان تایید صلاحیت شده اعلام خواهد شد.

بر اساس بند ۳ ماده ۲ اصلاحیه مصوبه شورای نگهبان جهت «تعریف و اعلام معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبّر بودن نامزدهای ریاست جمهوری»، شرایط لازم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری عبارت است از:

- سلامت و توانایی لازم جهت ایفای مسئولیت‌های ریاست جمهوری

- حداقل سن ۴۰ سال تمام شمسی و حداکثر سن ۷۵ سال تمام شمسی در هنگام ثبت‌نام

- داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد یا معادل آن مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

- ارائه برنامه‌ها و خط مشی‌های اجرایی در چارچوب صلاحیت و اختیارات قوه مجریه مبتنی بر اسناد بالادستی از جمله قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام

- معرفی مشاوران جهت تشریح برنامه‌ها و توان مدیریتی

- عدم محرومیت از حقوق اجتماعی در زمان ثبت‌نام

- فقدان سابقه محکومیت کیفری مؤثر

- عدم محکومیت قطعی کیفری به جرایم اقتصادی از جمله کلاهبرداری، رشاء و ارتشاء، اختلاس، تبانی در معاملات دولتی، پولشویی، اخلال در نظام اقتصادی کشور و عدم محکومیت به اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی ایران

- وابسته نبودن به گروه‌های غیرقانونی و فقدان سوابق سوء امنیتی از جمله در فتنه سال ۱۳۸۸، عدم وابستگی به رژیم گذشته و مؤثر نبودن در تحکیم آن

************

** آیت الله رئیسی ثبت نام کرد

سید ابراهیم رئیسی برای انتخابات ۱۴۰۰ در ستاد انتخابات وزارت کشور حاضر و ثبت نام کرد.

آیت‌الله رئیسی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت:

در کنار مهم بودن قوه قضاییه، با یک امر دارای اولویتی روبرو هستیم. مسئله قوه مجریه، وضعیت معیشت و مشکلات مردم، گرانی و بیکاری، سفره مردم و وضعیت اقتصادی جامعه،معیشت مردم دغدغه جدی برای انسان ایجاد می‌کند. در یک دولت قوی ناامیدی‌ها می‌تواند تبدیل به امید شود.
حضور من در انتخابات به شکل مستقل است، حضورم نافی حضور دیگران نیست.
من خود را رقیب فساد و ناکارآمدی می‌دانم، من رقیب جناح‌ها نیستم.
دولتی مردمی و با تحول در زمینه‌های مختلف اجرایی برقرار خواهیم کرد تا ایرانی قوی پدید بیاید.
بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند تغییردهنده وضعیت فعلی باشند.من بنای برپایی ستادهای انتخاباتی آنچنانی را ندارم؛ مردم خانه‌هایشان را به ستاد تبدیل کنند.

 

سید ابراهیم رئیسی آمد/ اسحاق جهانگیری بیانیه خواند/ علی لاریجانی ثبت‌نام کرد/ سعید جلیلی و محسن رضایی نامزد شدند/ وزرای روحانی همراه با هاشمی، رهامی و پزشکیان آمدند+ عکس و فیلم

 
 
 

آیت الله رئیسی ثبت نام کرد

 
 
 

آیت الله رئیسی در کنفرانس خبری

 

** رئیس سابق مجلس ثبت نام کرد

علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

 لاریجانی  بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: مسئله امروز ایران نه با اقدامات نمایشی پوپولیستی، نه با کلید جادویی و نه با سوپرمن بازی قابل حل است!

 رئیس سابق مجلس ادامه داد:سیاست خارجی کشور هدفش باید تسهیل روابط خارجی در جهت توسعه اقتصادی کشور باشد؛حل مسائل پیچیده بین المللی نیازمند افراد کار بلد است.

لاریجانی در ادامه گفت:دولت من ربطی به دولت روحانی ندارد. سبک و سلیقه من در اداره کشور و در حل مسائل بین المللی و منطقه ای در عرایض من مستتر بود. من به صورت مستقل در انتخابات شرکت کردم.

سید ابراهیم رئیسی آمد/ اسحاق جهانگیری بیانیه خواند/ علی لاریجانی ثبت‌نام کرد/ سعید جلیلی و محسن رضایی نامزد شدند/ وزرای روحانی همراه با هاشمی، رهامی و پزشکیان آمدند+ عکس و فیلم

 

 
 
 

لاریجانی ثبت نام کرد

** جلیلی ثبت نام کرد

 سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی ثبت‌نام کرد.

سعید جلیلی پس از ثبت نام در انتخابات گفت:این انتخابات باید به‌گونه‌ای باشد که لفاظی‌های ضعیف و بی‌اعتبار به برنامه‌ها و مسائل واقعی مردم غلبه کند.

جلیلی ادامه داد:کشور را با نمایش نمی‌توان اداره کرد؛ در هشت سال گذشته این تجربه خود را به خوبی نشان داد،نمایش نمی‌تواند جای کار واقعی را بگیرد.

 
 
 

سعید جلیلی نامزد انتخابات شد

 

 
 
 

حضور هوادارن سعید جلیلی در وزارت کشور

 

 

 
 
 

سعید جلیلی: امیدواریم آن تکرار های قبل تکرار نشود

 

** محسن رضایی ثبت نام کرد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد.

رضایی پس از ثبت نام گفت:اقتصاد پادگان یا دادگاه نیست اما جای فلسفه‌بافی هم نیست. اقتصاد از فلسفه‌بافی آسیب جدی دیده است. اقتصاد یک علم است اما متاسفانه علم اقتصادی ندارند.

یک عده اینجا زیر گریه زدند؛ یک عده گفتند نه چکش نه کلید! پس شما کجا بودید؟ شما عامل بدبختی مردم بودید؛ اگر مجلس و دولت گذشته درست عمل می‌کردند آیا امروز گرفتار می‌شدیم؟این بود میراث امام خمینی(ره) و نتیجه مقاومت چهل ساله مردم؟ چرا اقتصاد مثل بخش امنیت اداره نمی شود؟

رضایی ادامه داد:آقایانی از فساد گفتند، ولی چرا سهم خودشان از این فساد و تبعیض را نگفتند؟
امروز روز شعار دادن نیست، روز عمل کردن است.کسانی اینجا آمدند که تراژدی بود همراه با یک نمایشنامه کمدی، انگار نه انگار برخی از این افراد خود دخیل بوده‌اند. آمدند هر کدام حرف عجیبی زدند و برخی گریه کردند

 

 
 
 

ثبت نام محسسن رضایی در انتخابات

 

** معاون اول روحانی ثبت نام کرد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری در ساختمان وزارت کشور حضور یافت.

معاون رئیس جمهور اعلام کرد که جبهه اصلاحات از او خواسته تا در انتخابات ثبت نام کند.

جهانگیری گفت:با توجه به نیامدن بد جواد ظریف و عدم امکان نام‌نویسی بسیاری ، به رغم میل و مصلحت شخصی، وارد میدان شدم.

 اسحاق جهانگیری در نشست خبری ستاد انتخابات کشور ترجیح داد از روی متنی از پیش آماده‌شده بخواند و تمامی ۱۵ دقیقه‌ی زمان نشست خبری خود را بدون پاسخگویی به سوالات خبرنگاران به اتمام رساند.

جهانگیری در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در نقش کاندیدای پوششی حسن روحانی در انتخابات حضور یافت و در روزهای منتهی به انتخابات، انصراف داد.

سید ابراهیم رئیسی آمد/ اسحاق جهانگیری بیانیه خواند/ علی لاریجانی ثبت‌نام کرد/ سعید جلیلی و محسن رضایی نامزد شدند/ وزرای روحانی همراه با هاشمی، رهامی و پزشکیان آمدند+ عکس و فیلم

 

 
 
 

ثبت نام اسحاق جهانگیری

 

 

** رئیس سایق صداوسیما ثبت نام کرد

 

عزت‌ الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما برای ثبت‌نام در انتخابات در ساختمان وزارت کشور حضور یافت.

خبرها حکایت از درگیری هواداران و طرفداران ضرغامی با نیروهای انتظامی هنگام ورود وی به وزارت کشور دارد.

ضرغامی در کنفرانس خبری پس از ثبت نام گفت:یکی از کارهای این دولت بی تدبیر سنگر گرفتن در پشت دو قطبی ها و مطالبه کردن از مردم است.

 ملت ایران بداند که فرصت تاریخی مذاکره را دولت اقای روحانی از ملت ایران گرفت.

آقای روحانی نشان داد که نه توان صحبت با داخلی ها را دارد و نه توان صحبت با دنیا را دارد.

سید ابراهیم رئیسی آمد/ اسحاق جهانگیری بیانیه خواند/ علی لاریجانی ثبت‌نام کرد/ سعید جلیلی و محسن رضایی نامزد شدند/ وزرای روحانی همراه با هاشمی، رهامی و پزشکیان آمدند+ عکس و فیلم

 

 
 
 

هواداران ضرغامی در برابر وزارت کشور شعار دادند

 

** نماینده مجلس ثبت نام کرد

علیرضا  زاکانی، نماینده مجلس برای ثبت نام در انتخابات وارد وزارت کشور شد.

این نماینده مجلس در بخشی از بیانیه اعلام حضور خود آورده است:

تصمیم اینجانب تا دیروز نیامدن بود و همه تلاش خود را معطوف به تبیین شرایط سخت کشور و انسجام جبهه انقلاب نمودم، اما آرایش جدیدی در صحنه رقابت شکل گرفته است. تمام نمادهای فساد، اشرافیت سیاسی و ناکارآمدی به صحنه آمده‌اند.

مسببین وضع اسفبار فعلی و حامیان آنها طلبکارانه به عرصه آمده‌اند و سودای دولت سوم روحانی را در سر می‌پرورانند.

در پاسخ به نیاز جبهه انقلاب و با اهتمام به منطق وحدت، پذیرفتم به میدان بیایم تا ان‌شاءالله با زمین زدن شبکه فساد و نفوذ، ایرانی قوی و پیشرفته محقق شود.

کشورداری و تحول اقتصادی نه با قانون شکنی، نه با حرف‌درمانی، نه با سستی و بیگانه‌پرستی، نه با غفلت از ظرفیت‌های داخلی و نه با تصمیمات ۲۰ دقیقه‌ای میسر نخواهد شد.

همچنین علیرضا زاکانی پس از ثبت نام در سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: تورم ۲ رقمی، خط فقر تشدید شده، نرخ بالای بیکاری، وعده‌های فراموش شده دولتمردان، ناترازی در نظام بانکی، نقدینگی افسارگسیخته، وضعیت اسفبار بازار بورس و زیان جمع زیادی از مردم، کاهش ارزش پول ملی، عدم توجه به توانمندی‌های داخلی، سیاسی‌کاری‌ها، شعارزدگی‌ها و فساد اقتصادی خانمان‌سوز، تبعیض‌های ناروا و دنیا طلبی برخی از مسؤولان و قدرت‌طلبی برخی سیاسیون و انفعال و خدشه به استقلال سیاسی کشور در مقابل بیگانگان امیدی را در دل مردم به ویژه جوانان آینده‌ساز کشور کم‌رنگ کرده و انتظار از دولت آینده برای سامان دادن و کارآمد ساختن حکومت در ارائه خدمت به مردم و تسریع پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب اسلامی را بالا برده است.

 رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه تمام نمادهای فساد، اشرافیت سیاسی و ناکارآمدی به صحنه آمده‌اند، گفت: مسببین وضع اسفبار فعلی و حامیان آنها طلبکارانه به عرصه آمده‌اند و سودای دولت سوم روحانی را در سر می‌پرورانند. در پاسخ به نیاز جبهه انقلاب و با اهتمام به منطق وحدت، پذیرفتم به میدان بیایم تا ان‌شاءالله با زمین زدن شبکه فساد و نفوذ، ایرانی قوی و پیشرفته محقق شود.

وی با بیان اینکه کشورداری و تحول اقتصادی با قانون شکنی، حرف‌درمانی، سستی و بیگانه‌پرستی، غفلت از ظرفیت‌های داخلی و  تصمیمات ۲۰ دقیقه‌ای میسر نخواهد شد، اظهار کرد: جبهه انقلاب به سطحی از بلوغ و عقلانیت و هوشمندی رسیده است که هیچ نگرانی بابت تصمیم‌گیری جمعی در رسیدن به نامزد واحد نخواهیم داشت.

 

سید ابراهیم رئیسی آمد/ اسحاق جهانگیری بیانیه خواند/ علی لاریجانی ثبت‌نام کرد/ سعید جلیلی و محسن رضایی نامزد شدند/ وزرای روحانی همراه با هاشمی، رهامی و پزشکیان آمدند+ عکس و فیلم

 
 
 

رئیس مرکز پژوهش های مجلس ثبت نام کرد

 

 

**  رئیس شورای شهر تهران نامزد شد

در آخرین روز از ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و کاندیدای اصلاح طلبان با حضور در ستاد انتخابات کاندیدای ریاست جمهوری شد.

 هاشمی پس از ثبت نام گفت:جهانگیری به من گفت ثبت‌نام کنم،

من و جهانگیری رایزنی کردیم. ایشان در جبهه اصلاحات ایران بیشترین رای را آوردند و در دولت فعلی و دولت‌های گذشته تجربیات زیادی داشتند. براساس مشورت ایشان به من گفتند که مناسب است ثبت‌نام کنید.

هاشمی ادامه داد:عنوان برنامه‌های من رفاه و عدالت است.همانطور که آیت الله هاشمی رفسنجانی با دولت کار و سازندگی تا حد زیادی توانستند خرابی‌های جنگ و عقب ماندگی ها و محرومیت ها را برطرف کنند، در این مقطع نیز می توانیم با اراده ملی آسیب های وارده را به رفاه و توسعه و معیشت مردم و اعتماد عمومی جبران کنیم.

سید ابراهیم رئیسی آمد/ اسحاق جهانگیری بیانیه خواند/ علی لاریجانی ثبت‌نام کرد/ سعید جلیلی و محسن رضایی نامزد شدند/ وزرای روحانی همراه با هاشمی، رهامی و پزشکیان آمدند+ عکس و فیلم

 
 
 

محسن هاشمی ثبت نام کرد

 

** فیروزآبادی هم کاندیدای ریاست جمهوری شد

سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد و نامش را به عنوان یکی از کاندیداها به ثبت رساند.

فیروز آبای پس از ثبت نام در کنفرانس خبری خود گفت:بنده با گرایش عدالت البته عدالتی که بتواند افراد زیر خط فقر را کاهش دهد آمده ام.

او ادامه داد: توسعه فضای مجازی و ضریب نفوذ کاربران در فضای مجازی باید حد اعلای خودش برسد و شعار دولت به مثابه پلتفرم که در آن دولت زمینه را آماده میکند که همه مردم و بخش خصوصی و جامعه مدنی بتوانند بر روی پلتفرم به ارائه خدمت اقتصادی و اجتماعی بپردازند.

 
 
 

کنفرانس خبری فیروز آبادی

 

** ثبت‌نام عباس نبوی در انتخابات ریاست جمهوری
سید «عباس نبوی» رئیس مؤسسه تمدن و توسعه ایران برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با حضور در ستاد انتخابات کشور وارد گود انتخاباتی این دوره شد.

سید ابراهیم رئیسی آمد/ اسحاق جهانگیری بیانیه خواند/ علی لاریجانی ثبت‌نام کرد/ سعید جلیلی و محسن رضایی نامزد شدند/ وزرای روحانی همراه با هاشمی، رهامی و پزشکیان آمدند+ عکس و فیلم

 

** اعضای جبهه اصلاحات در نوبت ثبت نام

مسعود پزشکیان نامزد جبهه اصلاحات به همراه دخترش برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ وارد وزارت کشور شد، پیش از این محمود صادقی و یک محکوم امنیتی نیز در انتخابات ثبت نام کرده اند.شنیده می شود همه ۱۴ نامزد منتخب اصلاح طلبان در انتخابات ثبت نام خواهند کرد.

موسوی لاری از سران مجمع روحانیون مبارز از همه اصلاح طلبان خواسته است در انتخابات ثبت نام کنند.

مسعود پزشکیان بعد از ثبت‌نام در انتخابات گفت :

اگر در جبهه اصلاحات آن هم اصلاحات به معنای وحدت، همصدایی و همدلی، نیروهایی که هستند به صحنه بیایند، در نهایت آن نظر مردم است که تعیین‌کننده است.

اگر اقبال به فردی بیشتر از نفر دیگری باشد، باید به نفع آنکه رای‌اش بیشتر است کنار رفت.

 
 
 

 

**  یک زن اصلاح طلب ثبت نام کرد

زهرا شجاعی ریاست مرکز امور مشارکت زنان ثبت‌نام کرد.شجاعی از گزینه های جبهه اصلاحات در انتخابات است.

 

** عضو شورای مرکزی اعتماد ملی آمد

 محمدجواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران و حزب اصلاح طلب اعتماد ملی در انتخابات ثبت‌نام کرد.

 

** وزرای روحانی ثبت نام کردند

عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی  و منتخب جبهه اصلاحات برای ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات شد.

آخوندی پس از ثبت نام حاضر نشد درباره کارنامه خود در حوزه مسکن به خبرنگاران پاسخ دهد؛وزیر روحانی پیش از این طرح مسکن مهر را مزخرف خوانده بود.

 
 
 

عدم پاسخگویی آخوندی به سوالات خبرنگاران

 

** محمد شریعتمداری ثبت‌نام کرد

 شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی دیگر وزیر روحانی بود که در انتخابات ثبت نام کرد؛ شریعتنداری پیش از این نیز اداره وزارت صمت، معاونت اجرایی ریاست جمهوری و وزارت بازرگانی و سرپرستی وزارت ورزش را برعهده داشت.

محمد شریعتمداری،در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اینکه اگر رد صلاحیت شود چه خواهد کرد گفت: برای رد صلاحیت خود دلیلی نمی‌بینم، اما اینکه چه کار می‌کنم شاید بیمه همه‌شان را قطع کنم!

 
 
 

ثبت نام وزیر روحانی در تالار وزارت کشور

 

** منتجب نیا ثبت نام کرد

رسول منتجب‌نیا دبیر کل حزب جمهوریت برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

سید ابراهیم رئیسی آمد/ اسحاق جهانگیری بیانیه خواند/ علی لاریجانی ثبت‌نام کرد/ سعید جلیلی و محسن رضایی نامزد شدند/ وزرای روحانی همراه با هاشمی، رهامی و پزشکیان آمدند+ عکس و فیلم

 

** رئیس بانک مرکزی هم ثبت‌نام کرد

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرد.

همتی،  در پاسخ به این سوال خبرنگاران که کشور به رئیس جمهور اقتصاددان نیاز دارد یا یک سیاستمدار گفت: من آمده‌ام تا بگوم به یک رئیس جمهور اقتصادی نیاز داریم.

سید ابراهیم رئیسی آمد/ اسحاق جهانگیری بیانیه خواند/ علی لاریجانی ثبت‌نام کرد/ سعید جلیلی و محسن رضایی نامزد شدند/ وزرای روحانی همراه با هاشمی، رهامی و پزشکیان آمدند+ عکس و فیلم

 

** دبیرکل حزب مردم سالاری ثبت نام کرد

مصطفی کواکبیان ، نماینده سابق مجلس و از نامزدهای منتخب جبهه اصلاحات ، برای ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، وارد وزارت کشور شد.

سید ابراهیم رئیسی آمد/ اسحاق جهانگیری بیانیه خواند/ علی لاریجانی ثبت‌نام کرد/ سعید جلیلی و محسن رضایی نامزد شدند/ وزرای روحانی همراه با هاشمی، رهامی و پزشکیان آمدند+ عکس و فیلم

 

** اصلاح طلب حقوقدان نامزد شد

محسن رهامی فعال سیاسی اصلاح‌طللب برای ثبت‌نام در انتخابات وارد وزارت کشور شد؛رهامی اعلام کرده است که مجزا از جبهه اصلاحات در انتخابات شرکت می کند.

 
 
 

ثبت نام محسن رهامی در انتخابات

 

** وزیر اقتصاد دولت دهم کاندیدای ریاست جمهوری شد

سید شمس الدین حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی و وزیر اسبق اقتصاد و امور دارایی با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

حسینی بعد از ثبت نام در گفتگو با خبرنگاران گفت:قطعاً از زنان در کابینه ام استفاده خواهم کرد چرا که آنچه برای بنده حائز اهمیت است تعهد و تخصص است و حتماً در همین خصوص از زنان متخصص و کارآمد در دولتم استفاده خواهم کرد.

 
 
 

ثبت نام شمس الدین حسینی

** خوش چهره نماینده مجلس هفتم ثبت نام کرد

محمد خوش چهره نماینده سابق مجلس و استاد اقتصاد دانشگاه تهران اعلام کاندیداتوری کرد.

سید ابراهیم رئیسی آمد/ اسحاق جهانگیری بیانیه خواند/ علی لاریجانی ثبت‌نام کرد/ سعید جلیلی و محسن رضایی نامزد شدند/ وزرای روحانی همراه با هاشمی، رهامی و پزشکیان آمدند+ عکس و فیلم

 

** رئیس اسبق بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت‌نام کرد.

مسعود زریبافان رئیس اسبق بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت‌نام کرد.

سید ابراهیم رئیسی آمد/ اسحاق جهانگیری بیانیه خواند/ علی لاریجانی ثبت‌نام کرد/ سعید جلیلی و محسن رضایی نامزد شدند/ وزرای روحانی همراه با هاشمی، رهامی و پزشکیان آمدند+ عکس و فیلم

 
 
 

انتقاد شدید زریبافان از احمدی نژاد:قانون تو را قبول ندارد!

 

** علی وقفچی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد


علی وقفچی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی متولد ۱۳۴۵، دارای مدرک دکترای دامپزشکی است.وقفچی عضویت در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

 

** رئوفیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

 سید ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

سید ابراهیم رئیسی آمد/ اسحاق جهانگیری بیانیه خواند/ علی لاریجانی ثبت‌نام کرد/ سعید جلیلی و محسن رضایی نامزد شدند/ وزرای روحانی همراه با هاشمی، رهامی و پزشکیان آمدند+ عکس و فیلم

 

** صف کشی دوباره نامزدهای نا آشنا

در حالی آخرین روز ثبت نام انتخاباتی از دقایقی پیش در وزارت کشور آغاز شده که چندین داوطلب نام‌آشنا برای حضور در ستاد انتخابات کشور صف بسته‌اند. بر اساس ابلاغیه شورای نگهبان امکان ثبت نام از افراد بدون صلاحیت وجود ندارد؛اما وزارت کشور با فرمان غیر منطقی روحانی در روند نام نویسی در انتخابات اخلال ایجاد کرده است.

در ادامه بخشی از حاشیه های حضور این افراد در وزارت کشور را خواهید خواند:

سید ابراهیم رئیسی آمد/ اسحاق جهانگیری بیانیه خواند/ علی لاریجانی ثبت‌نام کرد/ سعید جلیلی و محسن رضایی نامزد شدند/ وزرای روحانی همراه با هاشمی، رهامی و پزشکیان آمدند+ عکس و فیلم

** داوطلبی با وعده ۱۲۰ میلیونی

داوطلبی که خود را مخترع پروژه های بزرگ می داند، می گوید دنیا از آوازه اش به وحش در خواهد آمد از رشت به تهران آمده و چندین دکترا دارد.

وی می گوید به هر فرزند متولد شده ۱۲۰ میلیون تومان پول خواهد داد.او اذعان دارد که تمام دنیا منتظر حضورش در این دوره از انتخابات خواهند بود.

وی با صراحت می گوید رقیبم را پدر نزاییده است و به نفع هیچ کس هم کنار نخواهم رفت.

سید ابراهیم رئیسی آمد/ اسحاق جهانگیری بیانیه خواند/ علی لاریجانی ثبت‌نام کرد/ سعید جلیلی و محسن رضایی نامزد شدند/ وزرای روحانی همراه با هاشمی، رهامی و پزشکیان آمدند+ عکس و فیلم

** نامزدی که می خواهد محاکمه کند!

یکی دیگر از داوطلبان ناشناسی است که امروز به وزارت کشور آمده و می گوید هدفش تحقق عدالت اجتماعی و محاکمه روسای جمهور از زمام آقای هاشمی تا زمان روحانی است.

سید ابراهیم رئیسی آمد/ اسحاق جهانگیری بیانیه خواند/ علی لاریجانی ثبت‌نام کرد/ سعید جلیلی و محسن رضایی نامزد شدند/ وزرای روحانی همراه با هاشمی، رهامی و پزشکیان آمدند+ عکس و فیلم

** غول چراغ جادو هم وارد انتخابات شد

سید ابراهیم رئیسی آمد/ اسحاق جهانگیری بیانیه خواند/ علی لاریجانی ثبت‌نام کرد/ سعید جلیلی و محسن رضایی نامزد شدند/ وزرای روحانی همراه با هاشمی، رهامی و پزشکیان آمدند+ عکس و فیلم

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار