کد خبر: ۶۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷
آمل-معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سهم بری آموزش عالی از کل بودجه سالانه کشور اکنون به حدود دو درصد رسیده است.

به گزارش آرانیوز:محمدتقی نظرپور عصر شنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه تخصصی فناوری نوین شهرستان آمل افزود: این در حالی است که طی ربع قرن گذشته تعداد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در کشور افزایش قابل توجهی داشته، اما اعتبارات اختصاصی متناسب با این توسعه متوازن، کاهشی بوده است.

وی افزود: با وجود اختصاص بودجه‌ها به برخی دستگاه‌های اجرایی در کشور در اختصاص بودجه به دانشگاه‌ها و وزارت علوم از زمان تخصیص تا هزینه کرد آن، تاکید و توجه جدی بر صرفه جویی دارند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با تاکید بر اینکه اکنون چاره‌ای به جز تنوع بخشی به منابع اعتباری نداریم و باید از مشارکت‌های خیران نیز بهره مند شویم، تصریح کرد، هم اکنون کل فضاهای آموزشی و خدماتی در بحث آموزش عالی در کشور به حدود ۹ میلیون و۸۰۰ هزار متر مربع رسیده و برای نگهداری و توسعه این اماکن نیازمند جدی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در افزایش بودجه‌های سالانه به این وزارتخانه هستیم.

لزوم بهره گیری از ظرفیت اعضای هیئت علمی در مدیریت اجرایی مازندران

نظرپور در بخش دیگری با تاکید بر اینکه اکنون موضوع مدیریت سبز در دانشگاه‌ها مطرح و باید در این حوزه فرهنگ سازی شود، گفت، در مدیریت‌های اجرایی در سطح استان‌ها به خصوص مازندران، آن طور که باید از ظرفیت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برای توسعه و مدیریت اجرایی استان استفاده نشده است.

وی ادامه داد، زمانی که بتوانیم از ظرفیت اساتید و اعضای هیئت علمی در ظرفیت‌های اجرایی واداری استان استفاده حداکثری داشته باشیم، بازدهی بالایی درکارکرد آن مجموعه خواهد داشت.

تشکیل کارگروه ویژه برای استفاده از تجارت اعضای هیئت علمی در دستگاه‌های اجرایی

وی اضافه کرد، اگر از ظرفیت‌های علمی و مجرب دانشگاهی در مسئولیت‌های مهم اجرایی استان استفاده و بکارگیری شود، قطعاً دانشگاه‌ها نیز در مسیر درست خودش قرار خواهند گرفت.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، بر تشکیل کارگروه ویژه به منظور استفاده از ظرفیت‌های بالای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها درتوسعه استان تاکید کرد و گفت، اگر در مجموعه دستگاه‌های اجرایی و اعتقاد مدیریت ارشد استانی، استفاده از اعضای هیئت علمی که با نگاه کارشناسی وعلمی آن مجموعه را رهبری و مدیریت خواهند کرد، مشکلات سو مدیریت و راندمان کم کاری و بهره بری حداکثری از توان مجموعه افزایش خواهد یافت.

به گزارش مهر، غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در حکمی با قدردانی از تلاش‌های چهارساله دکتر داوود دومیری گنجی، در حکم دیگری " اکبرحاجی زاده" را به سمت سرپرست جدید این واحد دانشگاهی منصوب کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار