کد خبر: ۶۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
کرمانشاه- دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در تجمعی جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند.

به گزارش آرانیوز:ظهر امروز با حضور فرهاد گل محمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه و مرتضی جلیلی نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد و جمعی از دانشجویان در تجمعی اعتراضی حملات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و نوار غزه را محکوم کردند.

در پایان این مراسم بیانیه‌ای در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و شهادت مردم مظلوم فلسطین صادر شد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ

به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل گردیده، اجازه جهاد داده شده است؛ چرا که مورد ستم قرار گرفته‌اند؛ و خدا بر یاری آنها تواناست.(سوره مبارکه حج آیه ۳۹)

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه فرمودند ما تا به اسلام برنگردیم؛ اسلام رسول اللّه، تا به اسلام رسول اللّه برنگردیم، مشکلاتمان سر جای خودش هست، نه می‌توانیم قضیۀ فلسطین را حلش کنیم و نه افغانستان را و نه سایر جاها را. ملت‌ها باید برگردند به صدر اسلام. (صحیفۀ امام؛ ج ۱۳، ص ۸۹)

بیش از هفتاد سال است که رژیم نامشروع صهیونیستی با حمایت مستکبرین عالم و در رأس آنها رژیم آمریکا همچون ویروسی منحوس و غده‌ای سرطانی اقدام به چپاول و تجاوز به جان، مال و ناموس مسلمانان فلسطین نموده است مطابق کلام مقام معظم رهبری حفظه الله مسئله‌ی فلسطین برای همه ما یک مسئله اساسی و یک فریضه است لیکن می‌بینیم که حکام مسلمان نما و بزدل منطقه با برقراری روابط با این رژیم و حمایت و یا سکوت ذلیلانه در مقابل تجاوزها، موجب گستاخی بیشتر آن شده‌اند به گونه‌ای که این رژیم کودک‌کش که در کارنامه خود چیزی جز کشتار و خونریزی ندارد اخیراً با حمله به غزه و شهادت مردم مظلوم آن و هتک حرمت قبله اول مسلمین برگ دیگری از خوی وحشی گری خود را نشان داده و چه خفت بار است سکوت مجامع بین المللی و داعیه داران حقوق بشر.

دانشجویان بسیجی استان کرمانشاه علاوه بر فعالیت‌های خود در حوزه مسائل دانشگاهی، بومی و ملی با لبیک به فرمان امام راحل رضوان الله تعالی علیه که فرمودند باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است، چرا که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست با دغدغه‌مندی تمام، مسائل جهان اسلام را زیر نظر گرفته و تا پای جان آماده هر نوع کنشگری در این زمینه است.

بندهای قطع نامه پایانی تجمع امروز به شرح ذیل است:

۱- اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و هتک حرمت مسجد الاقصی را به شدت محکوم نموده و از سران کشورهای منطقه که نام اسلام را به یدک می کشند می‌خواهیم به اسلام ناب برگشته و با اصل وحدت مسلمین و مطابق قاعده نفی سبیل راه تسلط کفار را بر مسلمانان ببندند.

۲- اعتقاد و باور راسخ ما حمایت از محور مقاومت در منطقه می‌باشد چنانکه می‌بینیم جوانانی که روزی تنها سلاح آنان سنگ بود با ایستادگی در میدان، امروزه نشان داده‌اند که اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر بوده و با وجود موشک‌های آنان باید نام گنبد آهنین را تارهای عنکبوت نام نهاد و قطعاً در این راه پیروزی با مسلمانان خواهد بود.

۳- از مسئولین کشور می‌خواهیم که حمایت عملی از ملت‌های مظلوم و مقاوم منطقه را در تمام مناسبت‌ها، مذاکرات و پیوستن به معاهدات بین المللی در نظر گرفته و بدانند که هرگونه عقب نشینی در این زمینه موجب گستاخ‌تر شدن این رژیم و جفایی بزرگ به مستضعفین عالم است.

۴- ایجاد تفرقه در میان امت‌های اسلامی و معرفی چهره خشن از اسلام همانند داعش قطعاً نتیجه نقشه شوم دشمنان اسلام است و شهادت دانشجویان و دانش آموزان افغانستانی در سال گذشته و امسال را می‌توان مصداق این نقشه پلید دانست، ما دانشگاهیان استان کرمانشاه تأکید می‌کنیم که میان این وحشی‌گری ها و اسلام عزیز هیچ نسبتی نبوده و از جوانان و دانشجویان ملت‌های منطقه می‌خواهیم که با شناخت این نقشه پلید، راه هرگونه تفرقه و انحراف از تعالیم اسلام ناب محمدی را ببندند.

وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار