کد خبر: ۶۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
سنندج- مدیر عامل آب و فاضلاب کردستان از افتتاح پروژه تونل انتقال آب سد آزاد به سد قوچم در دشت شرقی استان در خرداد ماه جاری خبر داد.

به گزارش آرانیوز:علیرضا تخت شاهی  اظهار کرد: به دنبال سرعت بخشی به اجرای پروژه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج با هدف بهره مندی مردم این شهرستان از آب با کیفیت تر هستیم و این موضوع به جد دنبال می‌شود.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون ۵۰ درصد لوله‌های مورد نیاز اجرای این پروژه تأمین شده است و طی رایزنی‌هایی که با شرکت مهندسی آبفا کشور داشته‌ایم امیدواریم با حسن نظر مسئولان این امر محقق شود.

تخت شاهی تصریح کرد: مطالبه و نیاز مردم سنندج جایگزینی آب سد آزاد به جای سد قشلاق برای تأمین نیاز آب شرب است لذا شرکت آبفا کردستان هم این درخواست بحق را دنبال کرده و برای تحقق هرچه سریع‌تر این پروژه مصمم هستیم.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در خصوص پروژه اجرای فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب سنندج اظهار کرد: با توجه به گزارشات آب نیرو مبنی بر پیشرفت ۶۴ درصدی پروژه مقرر شد در صورت تأمین منابع مالی تا پایان سال جاری فاز دوم این پروژه وارد مدار بهره برداری شود.

تخت شاهی همچنین از بهره برداری از بخش مربوط به تونل انتقال آب از سامانه سد آزاد به سد قوچم در خردادماه جاری خبر داد.

وی گفت: در خصوص انتقال آب سد قوچم به شهرستان‌های قروه و دهگلان، برنامه ریزی لازم جهت اجرای پروژه مذکور با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان در دستور کار شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران قرار گرفته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار