کد خبر: ۶۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
قزوین- رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین گفت: سال گذشته دانش‌آموزان بسیجی استان قزوین در مسابقات پایا شرکت کردند و با کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز افتخار آفرینان استان قزوین شدند.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین سرهنگ محمد سرباز با اشاره به درخشش دانش‌آموزان قزوینی در لیگ علمی پایا اظهار کرد: مسئله علم و دانش یک مبحث بسیار مهم بوده که همواره به عنوان بزرگترین محورهای راهبردی و اجرایی بسیج به ویژه بسیج دانش‌آموزی قرار گرفته است چرا که لازمه پیشرفت و تعالی یک کشور در تعلیم و تربیت گره خورده است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین اذعان کرد: سازمان بسیج دانش‌آموزی طی سال‌های متمادی برای شناسایی نخبگان علمی استان و کشور مسابقات علمی لیگ پایا را در سطح جهان اسلام برگزار می‌کند تا دانش‌آموزان با تشکیل گروه‌های پنج نفره در کنار یکدیگر به تبادل مباحث علمی پرداخته و در مسابقات شرکت کنند.

وی افزود: سال گذشته دانش‌آموزان بسیجی استان قزوین در این مسابقات بزرگ شرکت کردند و با کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز افتخار آفرینان استان قزوین شدند.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا چهاردهمین دوره مسابقات لیگ علمی پایا با رعایت کلیه شیوه نامه‌های بهداشتی و ورود ۷۲ تیم به مرحله نیمه نهایی همراه شد د.

وی ادامه داد: پانزدهمین دوره لیگ علمی پایا در استان قزوین با شرکت بیش از هزار دانش‌آموز در ۲۱۸ تیم پنج نفره برگزار شد که در این دوره از مسابقات ۷۷ تیم به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند.

سرباز تصریح کرد: در میان ۱۹ حوزه شرکت کننده حوزه‌ی بسیج دانش‌آموزی ام ابیها با ۳۸ تیم، حوزه شهید فهمیده یک با ۳۱ تیم و حوزه زینب کبری (س) با ۲۴ تیم شرکت کننده بیشترین میزان شرکت کننده را در استان قزوین را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: دربین تیم‌های منتخب لیگ علمی پایا حوزه شهید فهمیده یک با ۲۷ تیم، حوزه ام ابیها (س) با ۱۸ تیم و حوزه زینب کبری (س) با ۱۱ تیم بیشترین آمار برگزیده استانی را از آن خود کردند.

این مسئول در پایان تاکید کرد: اگرچه تا کنون استان قزوین جزو پیشگامان و برگزیدگان مسابقات علمی بوده اما انتظار می‌رود در سال آینده با توجه به ظرفیت خوب دانش‌آموزان استانی حداقل ۴۰۰ تیم در مسابقات لیگ علمی پایا شرکت کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار