کد خبر: ۶۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
سمنان- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان از پایان عملیات ۴۰ ساعت جستجوی نفس‌گیر در ارتفاعات لزوره آرادان خبر داد و گفت: خوشبختانه سه جوان مفقودی نجات یافتند.

به گزارش آرانیوز:مظفر محمدخانی  ضمن بیان اینکه ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه ۲۳ اردیبهشت‌ماه مفقودی سه نفر در منطقه لزوره آرادان به هلال‌احمر گزارش شد، ابراز داشت: بلافاصله گروه‌های جستجو و نجات هلال‌احمر آرادان برای انجام عملیات امداد و نجات به منطقه اعزام شدند.

وی ضمن بیان اینکه بارش‌های زیاد و جاری شدن سیل در منطقه متأسفانه امکان دسترسی به این افراد را نمی‌داد، افزود: روز بعد یعنی جمعه نیز تیم‌ها برای جستجو و نجات راهی شدند که بازهم موفق به یافتن مفقودان نشده و عملیات امداد بی‌نتیجه ماند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه با توجه به‌شدت سیل اجازه عملیات را به‌صورت زمینی میسر نبود، ابراز داشت: با درخواست بالگرد امدادی از سازمان امداد و نجات و با اعزام گروه‌ها از طریق زمینی با دو دستگاه موتورسیکلت امدادی و به‌صورت هوایی با بالگرد نسبت به جستجو در منطقه مذکور اقدام شد.

محمدخانی بابیان اینکه بالاخره پس از ۴۰ ساعت جستجوی نجات گران هلال‌احمر طی سه مرحله مفقودان پیداشده و توسط بالگرد به منطقه امن انتقال یافتند، تصریح کرد: هنگام جستجو چهار نفر دیگر نیز که در محاصره سیل قرار داشتند نیز توسط نجات گران هلال‌احمر و یک نفر توسط بالگرد به منطقه امن منتقل شدند.

وی افزود: در این عملیات یک بالگرد امدادی، چهار دستگاه خودروی امدادی و دو دستگاه موتورسیکلت امدادی به همراه ۱۵ امدادگر و نجات گر حضور داشتند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار