کد خبر: ۶۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
سمنان- استاندار سمنان با اشاره به رنگبندی جدید استان در زمینه بیماری کرونا و ضرورت رعایت نکات بهداشتی، گفت: نقض مقررات اعمالی منع رفت و آمد شبانه استان سمنان تخلف آشکار است.

به گزارش آرانیوز:علی رضا آشناگر ظهر شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونای استان سمنان به میزبانی استانداری، درباره ضرورت رعایت مسائل و محدودیت‌های بهداشتی و کرونایی، ابراز داشت: تا به این لحظه رنگ‌بندی شهرستان‌های استان در خصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا و ابتلاء به این بیماری تغییری نداشته و ابلاغیه رسمی‌از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه کماکان محدودیت‌های هوشمند کرونایی بر اساس رنگ‌بندی های قبلی در حوزه اصناف، مشاغل، دورکاری و سایر موارد، اعمال می‌شود، افزود: بر اساس رنگ‌بندی قبلی، سه شهرستان سرخه، میامی و آرادان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان استان اعم از سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار و مهدی‌شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

تداوم روند واکسیناسیون

استاندار سمنان گفت: وضعیت و روند تزریق واکسن به‌گروه‌های سنی بر اساس سند ملی واکسیناسیون کرونا، در استان بالاتر از میانگین کشوری است و با تحویل سهمیه واکسن‌های بیشتر، سرعت روند این مهم افزایش خواهد یافت.

آشناگر با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی همچون فرمانداری‌ها که متولی برگزاری انتخابات هستند، به ناچار مجبور به استفاده از توان نیروی انسانی بیشتری بوده که امری اجتناب ناپذیر است، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان، موظف به اجرای محدودیت‌ها و ابلاغیه‌های سازمان امور استخدامی در خصوص مدیریت مقابله با کرونا هستند و نباید هیچ‌گونه تخلف و کوتاهی در این زمینه صورت‌گیرد.

وی با بیان اینکه نقض محدودیت‌های هوشمند کرونایی از سوی شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در شرایط فعلی شیوع کرونا در سایه ورود به فاز تبلیغات انتخاباتی، تخلف آشکار است، افزود: به هیچ عنوان نباید فراموش کنیم که در کنار برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری آحاد اقشار جامعه، سلامت مردم همواره در اولویت قرار داشته و این مقوله باید تضمین شود و نیاز است تا دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها نیز به این‌مهم‌توجه جدی داشته باشند.

تخلف یک شهرداری در استان سمنان

استاندار سمنان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها موظف هستند تا مانند سایر اقشار جامعه و مردم بلکه بیشتر از آنها، نسب به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام داشته و از هرگونه تجمع خارج از ضوابط اعلامی خودداری کنند، ابراز داشت: اخیراً یکی از شهرداری‌های استان وارد فاز تبلیغاتی انتخابات شوراهای اسلامی شهر شده و به این واسطه و با عنوان افتتاح پروژه‌ها، زمینه تجمع و حضور مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا را فراهم کرده است.

آشناگر افزود: در مورد اخیر، نقض مقررات اعمالی منع رفت و آمد شبانه و عدم برگزاری تجمع که هر دو از موارد محدودیت‌های هوشمند کرونایی و مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا است، صورت گرفته که تخلف آشکار بوده و نیاز است تا ضمن ارائه توضیحات و گزارش مبسوط توسط فرماندار شهرستان در این خصوص، با ورود دستگاه بازرسی استان، با شهردار برخورد جدی و قانونی صورت گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار