کد خبر: ۶۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از واکسینه شدن درصد از افراد بالای ۸۰ سال این شهرستان خبر داد.

به گزارش آرانیوز:ماریا خویشدوست اظهار داشت: در راستای انجام واکسیناسیون رده‌های مختلف سنی، دو پایگاه تجمیعی واکسیناسیون عمومی کرونا در شهر برازجان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در حال حاضر طبق زمان‌بندی برنامه واکسیناسیون کرونا وزارت بهداشت، افراد بالای ۸۰ سال شهرستان واکسینه می‌شوند و در حدود ۷۰ درصد از افراد این گروه سنی نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

خویشدوست تصریح کرد: در دو پایگاه تجمیعی شماره ۱ و ۲ واکسیناسیون عمومی کرونا واقع در مدرسه شهید جاوید کازرونی و کانون امام خمینی شهر برازجان ۶ تیم مستقر هستند و واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص و افراد بالای ۸۰ سال را بر عهده دارند و با اعلام گروه‌های سنی دیگر، راه‌اندازی یک تا دو پایگاه تجمیعی و افزایش تیم‌های واکسیناتور پیش‌بینی‌شده است.

وی همچنین اظهار کرد: این دو پایگاه تجمیعی، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت و ۴ پایگاه بهداشتی با جمعیتی در حدود ۱۶۰ هزار را پوشش می‌دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان خاطرنشان کرد: ارسال واکسن‌های کرونا به شهرستان دشتستان همچنان ادامه دارد که طبق برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده تزریق آن به گروه‌های هدف انجام می‌گیرد.

خویشدوست گفت: تاکنون ۶ هزار و ۳۷۱ دوز واکسن به گروه‌های مختلف از قبیل کادر بهداشت و درمان، سالمندان، گروه‌های نظام پزشکی (پزشکان مطب‌های خصوصی، آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌های تخصصی)، پاکبانان، جانبازان بالای ۵۰ درصد و بیماران خاص (دیالیزی، تالاسمی، ام‌اس، پیوند اعضا) تزریق شده است که از این تعداد بیش از ۹۰۰ نفر دوز دوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان ضمن تشکر از بخشداران، دهیاران، ادارات آموزش و پرورش و پایگاه‌های بسیج برای فراهم نمودن فضای مناسب فیزیکی واکسیناسیون عمومی رده‌های سنی مختلف در سایر بخش‌های شهرستان، گفت: ما برای تسریع واکسیناسیون گروه‌های مختلف سنی نیاز به امکانات و ظرفیت‌های سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی داریم و با تعامل و همکاری می‌توانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

خویشدوست با بیان اینکه تیم‌های بهداشتی در دو شیفت صبح و بعدازظهر در این مراکز حضور فعال دارند گفت: شهروندان گرامی منتظر تماس تلفنی از طریق سامانه ۴۰۳۰ و هماهنگی مراقبین سلامت و بهورزان مرکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان خاطرنشان کرد: شهروندان با پاسخ به‌موقع به تماس‌های ۴۰۳‌۰ و مشارکت عمومی جهت فرهنگ‌سازی ایجاد ایمنی جمعی و شکستن کرونا با کادر بهداشت و درمان همکاری نمایند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار