کد خبر: ۶۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
بوشهر - مقایسه وضعیت کرونایی استان بوشهر بین یک هفته گذشته با هفته نخست اردیبهشت‌ماه بیانگر کاهش میزان فوتی‌ها و بستری‌ها در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان است.

به گزارش آرانیوز:گروه استان‌ها: از اواخر سال گذشته روند صعودی ابتلاء و بستری‌های کرونایی در استان بوشهر آغاز شد و به تدریج اوج گرفت تا فروردین ماه شاهد ثبت رکوردهای جدید در ابتلاء، بستری و فوتی کرونایی در استان باشیم.

از مهمترین دلایل افزایش چشمگیر و یک‌باره تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونایی را می‌توان سفرهای نوروزی و دورهمی‌هایی دانست که بسیاری از افراد با غفلت از کرونا در این برنامه‌ها حضور یافتند.

به دنبال افزایش موارد بستری و ابتلای افراد به کرونا بسیاری از بخش‌های کرونایی استان پر شد و ظرفیت اغلب بخش‌ها تکمیل شد تا بیمارانی که شرایط بهتری داشتند به جای بستری شدن سرپایی درمان شوند و ادامه درمان آنها به خانه‌ها بکشد.

طی روزهای اخیر با کاهش میزان ابتلاء، تعدادی بستری‌های کرونایی نیز کاهش یافته و نتیجه این کاهش موارد ابتلاء و بستری، کاهش موارد فوتی‌های روزانه کرونایی بوده که در هفته‌های قبل وضعیت نگران‌کننده‌ای داشت.

مقایسه آمار ابتلاء به کرونا

در هفته نخست اردیبهشت‌ماه تعداد موارد ابتلای روزانه کرونا در استان بوشهر بسیار بالا بود و نسبت به یک هفته اخیر نسبتی حدود دو برابری داشت که در جدول زیر به نمایش گذاشته شده است.

کرونا در استان بوشهر رام‌تر شد/ کاهش تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها

همانطور که در جدول بالا مشخص است، تعداد موارد ابتلای روزانه کرونا در استان بوشهر در یک هفته اخیر نسبت به یک هفته نخست اردیبهشت ماه کاهش چشمگیری داشته است.

در هفته نخست اردیبهشت‌ماه در مجموع دو هزار و ۹۹۳ مورد مثبت کرونا در استان بوشهر شناسایی شد که بیانگر این است که متوسط ابتلای روزانه در این هفته ۴۲۷ مورد بوده است.

در یک هفته اخیر نیز در مجموع هزار و ۵۴۵ مورد مثبت کرونا در استان شناسایی شده است که بیانگر این است که متوسط ابتلای روزانه در این هفته ۲۲۰ مورد بوده است.

مقایسه تعداد بستری‌ها

در هفته نخست اردیبهشت‌ماه تعداد موارد بستری در بخش‌های کرونایی استان بوشهر بسیار بالا بود و نسبت به یک هفته اخیر بالاتر بود که در جدول زیر به نمایش گذاشته شده است.

کرونا در استان بوشهر رام‌تر شد/ کاهش تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها

همانطور که در جدول بالا مشخص است، تعداد موارد بستری‌های روزانه کرونا در استان بوشهر در یک هفته اخیر نسبت به یک هفته نخست اردیبهشت ماه کاهش چشمگیری داشته است.

در هفته نخست اردیبهشت‌ماه متوسط بستری‌های بیماران در بخش‌های کرونایی استان بوشهر روزانه ۴۵۴ نفر بود که بخش عمده تخت‌های ویژه کرونایی را پر کرده بود و فاصله‌ای تا لبریزشدن نداشت.

در یک هفته اخیر متوسط بستری‌های بیماران در بخش‌های کرونایی استان بوشهر روزانه ۳۴۰ نفر بوده که آمار بیانگر روند کاهشی تعداد موارد بستری است و انتظار می‌رود در روزهای آینده این تعداد موارد بستری باز هم کاهش یابد.

مقایسه تعداد فوتی‌های کرونایی

در هفته نخست اردیبهشت‌ماه تعداد موارد فوتی روزانه کرونا در استان بوشهر بسیار بالا بود و نسبت به یک هفته اخیر نسبتی بیش از دو برابری داشت که در جدول زیر به نمایش گذاشته شده است.

کرونا در استان بوشهر رام‌تر شد/ کاهش تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها

همانطور که در جدول بالا مشخص است، تعداد موارد بستری‌های روزانه کرونا در استان بوشهر در یک هفته اخیر نسبت به یک هفته نخست اردیبهشت ماه کاهش چشمگیری داشته است.

در هفته نخست اردیبهشت‌ماه در مجموع ۵۷ بیمار کرونایی در استان بوشهر جان خود را از دست دادند و متوسط فوتی‌های روزانه کرونا در استان بوشهر طی این یک هفته ۸.۱۴ نفر در روز بود.

در یک هفته گذشته (از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه) در مجموع ۲۵ بیمار کرونایی در استان بوشهر جان خود را از دست دادند و متوسط فوتی‌های روزانه کرونا در استان بوشهر طی این یک هفته ۳.۵۷ نفر در روز بود.

بهبود آمارها در روزهای آینده

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تعداد موارد مبتلا رو به کاهش بوده و همچنین امروز تعداد موارد فوتی پس از چندین روز به یک نفر کاهش یافته است.

سعید کشمیری با ابراز امیدواری برای کاهش تعداد موارد ابتلاء، بستری و فوتی‌های کرونایی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود طی روزهای آینده با کم شدن موارد بستری، موارد فوتی هم کاهش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته ۷۲ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده و ۶۷ بیمار نیز با حال خوب از این بخش‌ها ترخیص شده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: هم‌اکنون ۳۳ نفر در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که ۳۹ نفر در بخش مراقبت ویژه بوده و ۱۲ نفر در وضعیت حاد بیماری هستند.

وی با اشاره به فوت یک بیمار طی شبانه روز گذشته اضافه کرد: تاکنون هزار و ۱۰۰ نفر در استان بوشهر بر اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

کشمیری خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۳۹۴۵۱ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار