کد خبر: ۶۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
گرمی - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی گفت: امروز حرکت به سوی قرآن و آشنایی با احکام آن در بین نسل جوان در حال افول است که با اشتیاق‌آفرینی برای انس با قرآن این مشکل برطرف می‌شود.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام حمید بهاری پیش از ظهر جمعه در مراسم تجلیل از دانش آموزان موفق قرآنی در گرمی چنین برنامه و آئین‌هایی را زمینه‌ای برای تشویق کودکان و نوجوانان برای حرکت به سوی قرآن و احکام اسلامی عنوان و اظهار کرد: قرآن روح انسان را تلطیف کرده و موجب آرامش روانی و جسمی می‌شود.

وی تأثیر مثبت قرآن را در زندگی همه افراد به ویژه نوجوانان و جوانان بدیهی دانست و گفت: انس دانش آموزان با قرآن موجب پیشرفت اخلاقی و علمی قشر نوجوان و محصلان در جامعه می‌شود که برای اشتیاق آفرینی در بین این نسل باید با همت مضاعف کوشید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی ایجاد جاذبه نسبت به قرآن در میان نسل جوان را از اقدامات ضروری عنوان کرد و یادآور شد: هنر کسی که می‌خواهد نسل جوان را به قرآن نزدیک کند این است که با هر شگردی که می‌تواند این نسل را مشتاق کند. اگر نسل جوان را به گونه‌ای تربیت کنیم که نسبت به قرآن و فعالیت‌های قرآنی تشنه شوند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

مهار عوامل دین‌گریزی در نسل جوان با انس با قرآن ممکن می‌شود

حجت‌الاسلام بهاری مهار عوامل دین‌گریزی در بین جوانان را ضروری بیان و خاطر نشان کرد: تربیت دینی هم حق کودک است و وظیفه والدین، هم آینده سعادت او را فراهم می‌سازد و هم دارای ثوابی است که گاه نجات بخش والدین خواهد بود؛ بنابراین، سخن از اهمیت آن کافی است.

وی به حکایتی از رسول اکرم اشاره و تشریح کرد: روزی رسول خدا (ص) به برخی از کودکان نظر افکند و فرمود؛ وای بر فرزند آخرالزمان، از روش ناپسند پدرانشان! عرض شد: ای رسول خدا! از پدران مشرک آن‌ها؟ فرمود: نه! از پدران مسلمان آن‌ها که هیچیک از فرایض دینی را به آن‌ها نمی‌آموزند و به ناچیزی از امور مادی درباره آن‌ها بسنده می‌کنند. من از این مردم بیزارم و آنان نیز از من بیزارند.

عضو شورای قرآن شهرستان گرمی در بخشی از سخنان خود از مبلغان، مربیان، اساتید قرآن و همه کسانی که قلبشان به عشق قرآن می تپد، تشکر و قدردانی کرد و گفت: امید داریم با ایجاد جامعه ایده آل قرآنی تحفه‌ای برای حضرت صاحب الامر (عج)، آن قرآن ناطق، داشته باشیم.

مهار عوامل دین‌گریزی در نسل جوان با انس با قرآن ممکن می‌شود

حجت‌الاسلام بهاری تصریح کرد: تجلیل از دانش آموزان قرآنی در راستای توجه به ارتقای آموزش در مدارس بوده که در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و علاقه مندی دانش آموزان به این حوزه انجام شده است.

در پایان این مراسم ۱۸ نفر از دانش آموزان دبستان تیز هوشان شهاب شهرستان گرمی که رتبه اول مسابقات قرآنی در رشته‌های حفظ و قرائت و مسابقات عترت و نماز در بخش‌های اذان، احکام و انشای نماز را از آن خود کرده بودند، با دریافت تندیس و لوح تجلیل شدند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار