کد خبر: ۶۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
رئیس جمهور گفت: نیاز به واکسن با تعداد واکسنی که در دنیا وجود دارد یکی نیست، میلیون در مقابل میلیارد است.

به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: همیشه باید بال ملت و دولت باهم حرکت کنند تا به نقطه مطلوب برسیم. مردم آگاه هستند که این ویروس طولانی شده و این ویروس تا آخر سال هم دست از سرمان بر نمی‌دارد.

وی ادامه داد: این ویروس هست و در حال جهش است و با اسم‌های مختلف جهش می کند. همچنان دارویی قطعی برای این ویروس نیست. تنها راه حل امروز همان رعایت پروتکل‌ها است.

رییس جمهور اظهار کرد: خوشبختانه در برابر این ویروس واکسن کوتاه تر از زمانی که فکر می شد وارد بازار شد. زمانش را کوتاه کردند و واکسن به بازار آمد و این ویروس واکسن پذیر شد. همه آن هایی که واکسن زیاد استفاده کردند مثلا ۶۰ الی ۷۰ درصد جمعیت شان واکسن زده زنجیره انتقال را قطع کرده است.

روحانی گفت: نیاز به واکسن با تعداد واکسنی که در دنیا وجود دارد یکی نیست، میلیون در مقابل میلیارد است. پنج الی شش کشور هستند که فقط توانستند میزان خوبی از جمعیتشان را واکسینه کنند.  

روحانی خطاب به کسانی که عقیده داشتند به مسئولین واکسن تزریق شده است گفت: من با صداقت به مردم عرض می کنم بنده هم که رئیس جمهور هستم هنوز واکسن نزدم. ما هم در دولت عین خود مردم بر اساس سن واکسن تزریق می کنیم. من مسئول سطح بالایی را نمی شناسم که خارج از سند واکسیناسیون واکسن زده باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار