کد خبر: ۶۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
قزوین-دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به صلاحیت فردی و اجتماعی افراد توجه کنیم و ملاک بررسی‌ها مرّ قانون باشد.

به گزارش آرانیوز:به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان قزوین، محمد قاسمی در چهارمین نشست ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی که در سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: در بررسی صلاحیت‌ها همیشه عده‌ای موافق و عده‌ای مخالف بوده‌اند و هماهن گونه که رد صلاحیت‌ها می‌تواند تأثیر منفی بگذارد، اگر افرادی که صلاحیت ندارند هم تأیید شوند باز تأثیر منفی در جامعه خواهد داشت و در واقع یک تیغ تیز دو لبه است.

وی با تاکید بر امانت داری هیئت نظارت استان در بررسی صلاحیت‌های داوطلبان، افزود: همانگونه که آرا مردم حق‌الناس بوده، رسیدگی به صلاحیت‌ها هم حق الناس است و باید در نهایت دقت انجام شود.

دادستان مرکز استان در ادامه بیان داشت: باید به گونه‌ای در این زمینه عمل کنیم که بتوانیم روز قیامت در دادگاه عدل الهی جوابگو باشیم و نباید رفتارهای ما موجب دلسردی دلسوزان نظام و انقلاب شود.

این مقام قضائی استان تصریح کرد: بررسی صلاحیت‌ها همیشه شرایط خاص خود را داشته است و تنها چیزی که می‌تواند کمک کند از این آزمون به درستی عبور کنیم، عمل به قانون است که در فرمایش مقام معظم رهبری مشاهده کرده‌ایم.

قاسمی با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان، اظهار داشت: از جمله استان‌هایی هستیم که در این زمینه پیشتاز بوده‌ایم و باید بیشترین وقت را در پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی صرف کنیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: با توجه به اینکه تبلیغات انتخاباتی این دوره با استفاده حداکثری از فضای مجازی انجام خواهد شد، باید رصد مستمری داشته باشیم و موارد تخلف و جرم را شناسایی کرده و قبل از وقوع، پیشگیری کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: باید کارگروه قضائی ذیل ستاد تخلفات انتخاباتی استان با عضویت قضات دادسرا، دادگاه و ضابطان تشکیل دهیم و پرونده‌های انتخاباتی را در حوزه مستندسازی و صدور احکام و آرا با خرد جمعی و هم افزایی به سرانجام برسانیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار