کد خبر: ۶۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
شیراز- پس از یک ماه روزه داری مردم استان فارس نماز عید فطر را با حضوری باشکوه اقامه کردند.

به گزارش آرانیوز:همزمان با سراسر کشور مردم مؤمن و متدین استان فارس نیز در روز عید سعید فطر به اقامه نماز عید فطر پرداختند تا پس از یک ماه بندگی در درگاه حضرت حق به شکرانه این نعمت بار دیگر تسبیح گوی خداوند شود.

مردم مؤمن شهر شیراز نیز از ساعت ۶ صبح پنجشنبه با حضور در حرم مطهر شاهچراغ (ع) نسبت به تدارک برگزاری نماز عید سعید فطر اقدام کردند.

حضور پرشور مردم در نماز عید سعید فطر البته با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی جلوه خاص و ویژه ای را در سومین حرم اهل بیت (ع) ایجاد کرد.

خطیب نماز عید فطر و امام جمعه موقت شیراز پنجشنبه صبح در آئین برگزاری نماز عید فطر گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات پیش رو یکی از مهم‌ترین خواسته‌های رهبری از مردم است.

حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در ادامه بیان کرد: دشمنان کشور در تلاش اند تا با افزایش جلوه شیوع کرونا در جامعه حضور مردم در انتخابات را تحت شعاع قرار دهند از این رو باید مردم با آگاهی نسبت به حضور در انتخابات اقدام کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: از جمله عواملی که مردم نسبت به آن گلایه مند هستند موضوع گرانی و بی تدبیری مسئولان است از این رو باید مدیران کلان کشور نگاه ویژه ای به موضوع معیشت مردم داشته باشند.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه با همه مشکلات باید در انتخابات حضور حداکثری داشت، تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند انتخابات مهم است و حضور حداکثری آبروی نظام است پس وظیفه شرعی و اسلامی است که در انتخابات شرکت کنیم.

اردکانی تاکید کرد: یکی از مهمترین معیارهایی که در انتخابات ملاک عمل مردم است انتخاب اصلح است از این رو انتظار می‌رود کاندیداهای انتخابات نسبت به معرفی کامل خود و برنامه‌های خود اقدام کرده تا مردم بتوانند در میان گزینه‌ها نسبت به انتخابت فرد اصلح اقدام کنند در این میان باید فردی انتخاب شود که دارای ویژگی‌های نظیر دلسوز، شجاع، انقلابی و عدالت‌خواه باشد.

وی به مقاومت جبهه مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی هم اشاره کرد و گفت: چند روزی است که جنگ فلسطین جدی شده و تاکنون سابقه نداشته که این چنین آتش بر سر اسرائیل بریزد؛ نباید به صهیونیست‌ها مهلت داد و گنبد آهنین هم مشکل اینها را حل نکرد.

برپایی نماز عید سعید فطر در زرین دشت

همچنین نماز با شکوه عید سعید فطر همزمان با سراسر کشور با حضور روزه‌داران زرین دشتی و به امامت حجت الاسلام دروند پور امام جمعه این شهرستان اقامه شد.

در این عید خجسته، نمازگزاران زرین دشتی پس از یک ماه روزه داری، بمنظور پیشگیری از ابتلابه کرونا، نماز بندگی خود را در مجموعه ورزشی زمین چمن شهر حاجی آباد، مرکز شهرستان زرین دشت و دو نقطه شهری دیگر این شهرستان (دبیران، شهرپیر) با حفظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، اقامه کردند.

نماز بندگی عید فطر در سراسر فارس اقامه شد

در این آئین معنوی خطیب نماز عید سعید فطر در زرین دشت ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم برای بندگی و خودسازی عنوان کرد و گفت: این ماه به فرموده امام حسن (ع) میدان مسابقه‌ای بود که هر کس از آن استفاده کرد، پاداش بندگی اش را از این توشه بر خواهد داشت.

حجت الاسلام غلامرضا دروند پور در خطبه دوم نماز عید سعید فطر در زرین دشت با اشاره به در پیش بودن انتخابات سرنوشت ساز کشور افزود: انتخابات مظهر اراده ملی و مردم سالاری دینی است.

خطیب نماز عید فطر زرین دشت یاد آور شد: همانطور که در زمان کرونا رزمایش مواسات و همدلی در سطح ملی و همه اقشار جامعه نفش آفرین بودند، باید در انتخابات پیش رو نیز در این رزمایش سیاسی در سطح ملی حضوری چشمگیر داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زرین دشت بیان داشت: حضور در رزمایش انتخابات باید نشان دهنده عظمت و پایبندی مردم به آرمانهای انقلاب اسلامی باشد.

حجت الاسلام دروند پور متذکر شد: همه ما در مقابل اشک مادران شهدا، در برابر خون سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی، شهدای مدافع امنیت و حرم آل الله مسئولیم و باید برابر رشادت و مردانگی شهدای عزیز ایستادگی کنیم.

وی در انتها اضافه کرد: انشاالله با انتخاب جوان اصلح و مؤمن انقلابی زمینه ساز انتخاباتی پرشور و پررونق در صحنه سرنوشت ساز انتخابات شویم.

به گزارش مهر، شهرستان زرین دشت به مرکزیت حاجی آباد دارای سه مرکز شهری و جمعیتی افزون بر ۷۰ هزار نفر را در خود جای داده است. این شهرستان در فاصله ۲۷۲ کیلومتری جنوب شرقی شیراز مرکز استان فارس واقع شده است.

اقامه نماز عید سعید فطر در لامرد

همچنین نماز عید سعید فطر بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همانند دیگر نقاط کشور برگزار شد.

حجت الاسلام علی حسین زاده امام جمعه لامرد در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در فضای باز و در محل بلوار پاسداران این شهر و در جمع زیادی از شهروندان، و مهمانان ماه مبارک رمضان برگزار شد اظهار داشت: در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری پیش رو باید با حضور حداکثری، و گوش به فرامین رهبری در این امر سرنوشت ساز، حضوری فعال داشت تا نقشه دشمنان انقلاب و نظام را نقش بر آب کنیم.

وی گفت: بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و مردم ما شأن و جایگاهشان این نیست که برای خرید مرغ و شکر در صفوف طولانی بایستند، و این نتیجه یک انتخاب غلط است.

نماز بندگی عید فطر در سراسر فارس اقامه شد

خطیب نماز عید سعید فطر لامرد افزود: همانطور که رهبری فرمودند باید افرادی را که دارای ایمان قوی، عملکرد انقلابی، وجهادی و معتقد به جوانان و توانمندی‌های داخلی و همچنین معتقد به حل مشکلات را داشته باشند را برگزینیم.

وی، حادثه دلخراش مدرسه سیدالشهداء افغانستان را که به کشته و زخمی شدن دانش آموزان بی گناه این مدرسه شد را محکوم کرد و گفت: آمریکائیها مجبورند منطقه را رها کنند و ان شاالله شکست هیمنه آمریکا را خواهید دید.

امام جمعه کامفیروز: اسرائیل و داعش دو روی سکه‌ای پلید به نام صهیونیزم هستند

امام جمعه کامفیروز ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مؤمنین و تبریک به مناسبت حلول ماه شوال و فرا رسیدن عید سعید فطر، بیان کرد: امروز یوم الجوائز است. روزی که مؤمنین از خدای خویش به خاطر یک ماه فرمانبری و اطاعات از اوامرش، پاداش گرفته و به همین دلیل آن را با شادی و سرور سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: اما در همین روزهای سراسر سرور مسلمین، صهیونیزم در دو نقطه‌ی از جهان ما را داغ‌دار کرده و به سوگ نشانده‌است. رژیم منحوس اسرائیل و گروه تروریستی داعش، هر دو دو روی یک سکه هستتند. سکه پلیدی به نام ِ صهیونیزم که در فلسطین بی‌پرده و در لباس کفر به کشتار مسلمین می‌پردازد و در افغانستان در لباس اسلام و با شعار الله اکبر شیعیان مظلوم و دختر یچه‌های معصوم را به قتل و عام می‌کِشد.

امام جمعه کامیروز ادامه داد: امروز دست به دعا برمی‌داریم و خداوند می‌خواهیم که عیدی ما را برچیده شدن ِ بساط ِ ظلم و جور از سرار هستی خصوصاً بلاد مسلمین قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به آغاز روند ِ اسم‌نویسی ِ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چنین ادامه داد:
دو روز از مهلت ۵ روزه‌ی ِ نازمزدها برای اسم‌نویسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ گذشت و تاکنون شاهد اسم نویسی برخی از چهره‌های ِ بوده‌ایم. دو نکته در این میان بیش از همه چیز حائز اهمیت به نظر می‌رسد، اول اینکه متأسفانه شاهدیم برخی از افراد که روزی قدرت خویش را از همین سیستم کسب کرده و با همین رویه بر مسند ریاست نشسته‌اند اکنون بسیار وقیحانه و با زبان طلبکاری و داعیه داری حق، با نظام سخن گفته و حتی جمهوری اسلامی را تهدید می‌کنند! انسان با دیدن چنین صحنه‌هایی هم به حال این افراتأسف خورده و هم بر عاقبت خویش نگران می‌شود که مبادا ماهم مثل او شویم.

حجت الاسلام تقی زاده گفت: دوم اینکه در این انتخابات واقعاً برخی با چهره‌ای به میدان خواهند آمد که امر بر مردم مشتبه می‌شود. گرگ‌هایی در لباس میش پای به این عرصه خواهند گذاشت که ممکن است مردم فریب حرف‌های قشنگ و شعارهای پوچشان را بخورند.

وی افزود: از اینجا اعلام می‌کنم که مردم عزیز، اگر واقعاً از این وضع اسفبار اقتصادی و بی‌نظمی سیستماتیک مدیریتی در کشور به ستوه آمده‌اید، چاره همه آن‌ها در دستان خود شماست و منوط به انتخاب صحیحی است که انجام می‌دهید. پس مراقب باشیم که مبادا با انتخاب ِ ناصحیح خود، ۸ سال دیگر موجب پس‌رفت کشور عزیزمان در عرصه داخلی و تذلل در عرصه‌ی خارجی گردیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار