کد خبر: ۶۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
اردبیل - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: انتخابات ۲۸ خرداد بزرگترین فرصت در حمایت از نظام جمهوری اسلامی و به ارمغان آوردن یاس و ناامیدی برای دشمنان انقلاب است.

به گزارش آرانیوز:آیت الله سیدحسن عاملی صبح پنجشنبه در خطبه‌های نماز عید فطر در شهیدگاه اردبیل اظهار کرد: دشمنان در حصار تحریم کمپین تحریم انتخابات به راه انداختند تا ملت ایران را از حضور در پای صندوق آرا ناامید کنند.

وی بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری گفتند انتخابات تزریق خون تازه در جامعه است و باید از این فرصت حضور در پشتیبانی از نظام استفاده کرد.

خطیب جمعه اردبیل ضرورت حفظ وحدت در جامعه اسلامی را یادآور شد و گفت: آمریکا و هم دستان او از اسلام وهابیت و اسلام سیاست جدا از دین نمی‌هراسد بلکه ترس از اسلام ناب محمدی و سیره و سلوک اهل بیت است.

آیت‌الله عاملی جنایت سفاکان روزگار را علیه امت اسلامی در فلسطین، یمن و افغانستان یادآور شد و افزود: خداوند پیامبران را فرستاد تا در کنار عبادت کفر به طاغوت کنند و امروز پناه بردن به دامن آمریکا مصداق اطاعت از کفر و طاغوت است.

وی آثار فردی و اجتماعی عید را بیان کرد و گفت: اجتماع امت اسلامی بزرگترین شعائر دین است و از همین رو اسلام به نماز جماعت، جمعه، عیدین و کنگره حج بها داده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اوصاف مؤمنان را در بزرگی و عظمت و اهل جود و سخا یادآور شد و اظهار کرد: عید فطر جشن بزرگ در وارستگی انسان از خبث طینت و شرافت و سروری امت اسلامی در برابر نظام کفر است.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: ماه رمضان که سبک و اسلوب حیات و ابتدای تغییر است در حقیقت همچون نماز و سایر واجبات الهی تعطیل بردار نیست و همیشه امت اسلامی از برکات آن بهره مند خواهند شد.

وی پاداش مؤمنان روزه دار در این روز را رسیدن به رضوان اکبر، پاک شدن پرونده اعمال از زشتی‌ها و بازگشت به فطرت پاک و بی آلایش اعلام کرد و افزود: عید فطر شبیه‌ترین روز به قیامت است که در آن جایزه و پاداش یک ماه روزه داری و عبودیت الهی داده می‌شود و انسان یا به بهشت و یا به جهنم بر می‌گردد.

امام جمعه اردبیل سه عید امت اسلامی را عید فطر، اضحی و عید اکمل دین غدیر خم معرفی کرد و گفت: در سایه این سه عید در طول سال خداوند متعال بشریت را از سقوط و پلیدی‌ها نجات داده و به سمت سعادت رهنمون می‌کند.

نماز عید فطر در اردبیل و سایر شهرهای استان به صورت با شکوه و با حضور نمازگزاران و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای آزاد برگزار شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار