کد خبر: ۶۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹
ساری- مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم در ۲۷۶ حوزه به صورت حضوری در استان برگزار می شود.

به گزارش آرانیوز:علیرضا سعدی پور بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران درباره برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان اظهار داشت: دانش آموزان آموزش‌ها را در غیرحضوری و در قالب شبکه دانش آموزی شاد فراگرفتند و دانش آموزان توانستند به موفقیت‌های خوبی دست یابند.

وی افزود: در مرحله اول المپیادهای علمی ۹۴۷ نفر دانش آموز از استان پذیرفته شدند و شاهد رشد ۲۵.۶ درصدی نسبت به سال قبل بودیم و در برخی رشته‌ها نظیر ادبیات و شیمی بالاترین قبولی داشتیم و ۶۵ درصد از دانش آموزان پسر و ۳۵ درصد دانش آموزان دختر موفق به پذیرش در المپیاد شدند.

وی ادامه داد: سال قبل ۲۵ مدال مختلف شامل پنج مدال، ۱۰ مدال نقره و ۱۰ مدال برنز توسط ۲۶ نفر از اعضای تیم المپیاد استان کسب شد و یک نفر نیز موفق به کسب دیپلم افتخار شده است.

سعدی پور افزود: برای دو پایه تحصیلی آزمون باید به صورت حضوری و نهایی برگزار شد و طبق مصوبه ستاد عالی کرونا، آزمون پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری در ۲۷۶ حوزه استان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: امتحان پایه نهم به دلیل هدایت تحصیلی و انتخاب رشته و شغل برای دانش آموزان و شرکای اصلی آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است و باید به صورت حضوری برگزار شود.

وی با عنوان اینکه ارزیابی واقع بینانه از آموخته‌های دانش آموزان هدف اصلی آزمون‌های حضوری است، گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز به دلیل تأثیر امتحانات کتبی در آزمون دانشگاه، حضوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به افزایش تعداد حوزه‌های امتحانات نهایی سال جاری نسبت به پارسال در استان گفت: کاهش ۳۰ درصدی حجم کتاب برای امتحان از جمله برنامه‌ها است و سوالات پایه نهم به صورت استانی، هماهنگ و در قالب منطقه سه و سوالات پایه دوازدهم به صورت هماهنگی کشوری طرح می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه امتحانات نهایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان انجام می‌شود، گفت: از ابتدای سال تحصیلی قرار بود امتحانات به صورت حضوری برگزار شود.

وی شمار دانش آموزان پایه نهم را ۴۱ هزار نفر و تعداد دانش آموزان پایه دوازدهم را ۲۲ هزار نفر ذکر کرد و گفت: امتحانات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار