کد خبر: ۶۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
یاسوج - استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته ۳۵ طرح راکد را فعال کردیم امسال هم این روند شتاب پیدا خواهد کرد.

به گزارش آرانیوز:حسین کلانتری اظهار داشت: حوزه اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد فعال بوده و طرح‌های مهمی با مجموعه وزارت کار، همچنین تأمین اجتماعی و مجموعه‌های وابسته در دستور کار داریم که یکی از آنها بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی در دهدشت بوده و با وزارت کار ۳۳۵ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: در استان اتفاق مهمی در معادن افتاده و تحرک خوبی در پتروشیمی‌ها داریم اعتباری که برای این پروژه‌ها تصویب شده ۳۷ هزار میلیارد تومان است که الان ۱۵ هزار میلیارد تومان آن جذب استان شده و روز گذشته هم جلسه‌ای در بانک عامل برای تکمیل سیکل ترکیبی دهدشت داشتیم و توانستیم از صندوق توسعه ملی مجوز ۲۲۵ میلیون یورو بگیریم و همچنین در خصوص اراضی دهدشت غربی خبرهای خوبی در راه است.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد: امسال چند کار مهم داریم و پایان دولت را یک فرصت می‌دانیم که پروژه‌ها را تکمیل کرده و تحویل دولت بعدی دهیم.

کلانتری گفت: امید است برخی از پروژه‌ها تا پایان اردیبهشت ماه به بهره برداری برسد همچنین امیدواریم فاز نخست پتروشیمی گچساران و آبگیری سد چم شیر را داشته باشیم.

وی گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های ما بازسازی شهر زلزله زده سی سخت است که دولت به دنبال آرامش خاطر مردم این شهرستان بوده و خانه‌های آنها تا قبل از زمستان تکمیل شود به غیر از اعتبارات مصوب اعتبارات اضافی نیز برای این شهرستان در نظر گرفته شده اما مردم باید خودشان فعال باشند و از هم اکنون دست به کار شده و خانه‌ها را بسازند و زمان را از دست ندهند تا اعتبارات دیگری داده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ابراز کرد: میانگین کار قابل قبول است که پروانه‌ها همه تکمیل شده و جلوتر از زمان مقرر این کار به اتمام رسیده است خود مردم باید نسبت به ساخت و سازها حساس باشند البته هرگز دقت را فدای سرعت نمی‌کنیم.

استاندار با اشاره به اینکه رشد اعتبارات استان بسیار خوب بوده است، افزود: امسال ۵۶ درصد در لایحه اعتبارات استان رشد داشته که رشد تاریخی به شمار می‌رود در مجلس هم تلاش خوبی شده و ۵۶ درصد به ۷۲ درصد رسیده است.

وی عنوان کرد: در محرومیت زدایی هم ۵۰۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه مصوب به استان اختصاص داده شده است و همچنین از لحاظ اعتباری توجه بسیار خوبی به عمران روستاها و شهرهای استان شده که باید مدیران پای کار بیایند و با تقسیم بودجه و اعتبارات با رعایت عدالت کار خود را آغاز کنیم.

کلانتری با اشاره به اینکه در کل استان یک هزار و ۴۲۹ پروژه عمرانی داریم، تاکید کرد: این پروژه‌ها باید پیگیری و مشکلات آنها برطرف شود مدیران ما باید درگیر این بخش باشند.

وی تاکید کرد: دغدغه مدیران باید رفع مشکلات مردم و تعجیل در تکمیل پروژه‌های عمرانی باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار