کد خبر: ۶۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
کرمانشاه- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: ورود دانشگاهیان به عرصه انتخابات سبب تضارب آرا و گرم شدن فضای رقابت می‌شود.

به گزارش آرانیوز:حسین خوش‌اقبال بعد از ظهر امروز در نشست هم اندیشی با مدیران و اساتید دانشگاهی استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: جامعه دانشگاهی کشور و به ویژه این استان اعم از اعضا هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان همواره نقش بسیار مهمی در تبیین شرایط سیاسی جامعه ایفا کرده و سهم به سزایی در ارتقا سطح بینش عمومی و در نهایت مشارکت سیاسی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه جامعه دانشگاهی در ۴۲ سال گذشته حضور فعالی در عرصه‌های مختلف انقلاب داشته است، افزود: دانشگاه به عنوان چشم بیدار جامعه باید حضور بیشتری در جامعه داشته و نقش پیشرو بودن خود را مانند گذشته ایفا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه ورود دانشگاهیان به عرصه انتخابات را موجب تضارب آرا و گرم شدن فضای رقابت دانست و گفت: خلق حماسه سیاسی در گفتمان دانشگاه کلید می‌خورد، به ویژه در شرایط فعلی که فضای مجازی جایگزین فعالیت‌های جمعی شده است.

خوش‌اقبال تصریح کرد: دانشگاه به عنوان قلب تپنده تفکر و چشم نگران جامعه باید بتواند در این فضا بیش از پیش نقش‌آفرینی کرده و با امیدبخشی واقعی به جامعه برای اصلاح امور فضایی بسازد که با تضارب آرا امکان انتخاب بهتر برای مردم فراهم شود.

وی ادامه داد: تشکل‌های دانشجویی با حفظ اصول و مبانی در روش‌ها باید نوآوری داشته و با خلاقیت‌های لازم به شکل جدی در کمک به مشارکت حداکثری مردم نقش آفرینی کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به جریان سازی رسانه‌های معاند برای ناامیدی مردم از صندوق‌های رأی گفت: برای تقویت اقتدار ملی، انسجام اجتماعی و حضور پر قدرت در مجامع بین‌المللی راهی جز حضور و نقش آفرینی در انتخابات وجود ندارد، در این بین نقش دانشگاه‌ها مهم‌تر دیده می‌شود.

خوش‌اقبال با انتقاد از سیاه نمایی‌ها برای ایجاد بدبینی نسبت به مسئولان و القای بی توجهی دولت به مردم بیان کرد: در استان کرمانشاه افتتاح ۴۷۸ پروژه دانشگاهی، طرح گرمسیری، راه آهن، تصویب منطقه آزاد قصرشیرین و مدیریت زلزله از برکات نظام اسلامی و دولت بوده است.

وی با بیان اینکه نقد دانشگاهیان، دلسوزانه، عالمانه و راهگشا است، افزود: برای بهره برداری بیشتر از نقطه نظرات اساتید و نخبگان دانشگاه و فعالان دانشجویی نشست‌های هم اندیشی با موضوع انتخابات ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، در این نشست چند تن از رؤسا، مدیران و اساتید دانشگاه‌های استان کرمانشاه به بیان نقطه نظرات خود درباره انتخابات خرداد ماه و ارائه راهکارهایی برای افزایش مشارکت سیاسی پرداختند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار