کد خبر: ۶۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
سنندج - استاندار کردستان گفت: متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی کافی در خصوص تلاش های مرزبانان کردستانی در مبارزه با قاچاق شاهد نوعی بی مهری به این تلاشگران و مردم استان هستیم.

به گزارش آرانیوز:بهمن مرادنیا روز سه شنبه در دومین جلسه ستاد مبازره با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی و انتظامی استان شبانه روز در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعالیت می‌کنند و بی انصافی است که تلاش آنها را زیر سوال ببریم.

وی افزود: مسئولین مبارزه قاچاق متأسفانه خروج جوجه یکروزه در کشور را فقط به استان کردستان نسبت می‌دهند و این بی مهری بزرگی در خصوص مردم این منطقه است چرا که میزان قاچاقی که از کردستان صورت می‌گیرد بسیار کمتر از استان‌های مرزی دیگر است.

فرمانده مرزبانی کردستان نیز در این جلسه با اشاره به دستگیری باندهای قاچاق گفت: بر اساس کارهای عملیاتی پنج نفر از سر شبکه‌های قاچاق جوجه یکروزه را در بانه شناسایی و دستگیر کردیم.

سردار علیرضا مرزبانی در ادامه به مؤثر بودن این دستگیری‌ها بر کاهش قاچاق داشته است افزود: ۹۰ درصد از قاچاق سوخت از طریق مرز رسمی باشماق صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در سال ۹۹ در بحث قاچاق مشروبات الکلی با افزایش ۵۲ درصدی، دارو با افزایش ۲۴۰ درصدی و موبایل با افزایش ۱۰۰ درصدی مواجه شدیم.

افشین شاه حسینی ادامه داد: در این راستا تعداد پرونده‌های تشکیل شده ۴۲ درصد افزایش داشته است و متهمین دستگیر شده قاچاق کالا و ارز به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار