کد خبر: ۶۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
بیرجند- حافظ اهل سنت قرآن کریم گفت: اوقات فراغت روزهای نوجوانی و جوانی را با حفظ قرآن پربار کردم.

به گزارش آرانیوز:مولوی عبدالغفور سلیمی اظهار کرد: کار حفظ قرآن را از سال ۷۲ آغاز کردم که در آن زمان تقریباً ۱۷ سال داشته و در آغاز جوانی بودم.

این حفظ کل قرآن کریم اهل سنت بیان‌کرد: در همان زمان وارد حوزه علمیه شدم و به طور همزمان که دروس حوزوی را می‌خواندم به کار حفظ قرآن نیز مشغول بودم و روزهای جوانی‌ام را با قرآن و کتب دینی سپری شد.

حفظ قرآن در طی چهار سال

مولوی سلیمی درباره شیوه حفظ قرآن خود ادامه‌داد: از آنجایی که مشغول تحصیل نیز بودم هر زمان که فراغت و یا تعطیلات حاصل می‌شد وقت فراغت خود را با حفظ قرآن غنی و پربار می‌کردم و حدود چهار سال نیز کار حفظ قرآن من به طول انجامید.

وی با اشاره به نقش خانواده و تشویق آنان به حفظ قرآن گفت: این تشویق‌ها باعث شد علاوه بر من برادر کوچکترم نیز در نوجوانی حفظ قرآن را شروع کند و در مدت یک سال نیز حافظ قرآن کریم شد و الان نیز با دارا بودن مدرک دکترای دامپزشکی موفقیت‌های بسیار خوبی به دست آورده است.

این حافظ قرآن‌کریم ادامه‌داد: به نظر من یکی از مهمترین مسائلی که در تشویق جوانان و نوجوانان به حفظ قرآن مؤثر است حمایت خانواده و بعد از آن نیز عملکرد و رفتار حافظان و فعالان قرآنی است.

مولوی سلیمی افزود: اگر حافظان و قاریان قرآن در رفتار و عملکرد مطلوب رفتار کنند بی‌شک زمینه را برای گرایش کودکان و نوجوانان به فعالیت‌های قرآن و از جمله حفظ قرآن را فراهم می‌کنند و در غیر این صورت نتیجه عکس خواهد داشت.

استمرار بر تلاوت سوره یاسین

وی در پاسخ به این سؤال که بیشتر با کدامیک از آیات قرآن کریم انس دارد، اظهار کرد: من بیش از همه سوره‌های قرآن کریم با سوره مبارکه یاسین مأنوس هستیم و روزی بر من نمی‌گذرد مگر اینکه سوره یاسین را قرائت کنم.

مولوی سلیمی گفت: اگر بخواهم به عنوان یک برادر آیاتی از قرآن را به جوانان و نوجوانان هدیه کنم بی شک به آیاتی از سوره کهف اشاره می‌کنم که در آن خداوند اشاره دارند که نور ایمان در قلب‌های اصحاب کهف تابیده شد و آنان راه خود را پیدا کردند.

هدایت در پرتو ایمان به پروردگار

این حافظ قرآن کریم یادآور شد: خداوند با اشاره به این جوانان با ایمان در آیه ۱۳ سوره کهف می‌فرماید «نَحْنُ نَقُصُّ عَلَیْکَ نَبَأَهُمْ بِالْحَقِّ إِنَّهُمْ فِتْیَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَزِدْنَاهُمْ هُدًی ما خبرشان را بر تو درست حکایت می‌کنیم آنان جوانانی بودند که به پروردگارشان ایمان آورده بودند و بر هدایتشان افزودیم».

سلیمی یادآورشد: امیدواریم که همه ما با انس با قرآن بتوانیم راه و مسیر درست را بیابیم و بر ایمانمان هر روز افزون شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار