کد خبر: ۶۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
افزایش شمار شهدای غزه به ۲۴ نفر و اصابت ۳۴۶ راکت گروههای مقاومت به اراضی اشغالی از جدیدترین تحولات مربوط به فلسطین به شمار می رود.

به گزارش آرانیوز، به نقل از رسانه‌های خارجی، مناطق مختلف فلسطین از جمله نوارغزه، کرانه باختری و قدس روزهای خونینی را طی می‌کند. این حوادث که از روز گذشته با یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و محاصره کامل آن آغاز شد به درگیری با نمازگزاران فلسطینی منجر شد. درگیری بی سابقه‌ای که بنا بر اعلام هلال احمر فلسطین طی چند ساعت درگیری ۷۱۴ زخمی برجای گذاشت.

این درگیری با واکنش مقامات و گروه‌های مختلف فلسطینی مواجه شد تا جایی که گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس در حملاتی انتقام‌جویانه و دفاع از مقدسات فلسطین، مناطق مختلف فلسطین اشغالی را در تیررس موشک‌های مقاومت را هدف قرار داد. رژیم صهیونیستی نیز در راستای اقدامات تجاوزکارانه خود مناطق مختلف نوارغزه را شب گذشته بمباران کرد.

دستور وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات

بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور داد حملات هوایی به نوارغزه ادامه یابد.

بمباران یک منزل مسکونی در غره

جنگنده های رژیم صهیونیستی یک منزل مسکونی را در «حی الرمال» واقع در مرکز نوارغزه را بمباران کردند.

اتحادیه عرب: حملات اسرائیل بی هدف و غیر مسئولانه است

اتحادیه عرب در واکنش به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوارغزه اعلام کرد: حملاتی که از سوی اسرائیل در نوارغزه انجام می شود، بی هدف و غیر مسئولانه است. اسرائیل مسئول تشدید اوضاع در قدس است و جامعه جهانی باید برای توقف خشونتها اقدام عاجل به عمل آورد.

حملات جدید به نوارغزه

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مناطق جدیدی از نوارغزه را هدف حملات هوایی خود قرار دادند. این جنگنده‌ها مجددا یکی از پایگاه‌های مقاومت فلسطین را در شهرک جبالیا واقع در شمال نوارغزه هدف قرار دادند.

جنگنده‌های صهیونیست شرق و غرب خان یونس در جنوب نوارغزه را هم بمباران کردند. نقطه‌ای هم در شرق غزه هدف قرار گرفته است.

واکنش دیده بان حقوق بشر

سازمان دیده بان حقوق بشر به تحولات امنیتی اخیر فلسطین واکنش نشان داد. این سازمان اعلام کرد: وحشیگری اسرائیل در قدس ناشی از اقدامات برنامه ریزی شده برای استفاده از خشونت بیشتر و فرار از مجازات است.

ارتش رژیم صهیونیستی: عملیات زمینی بعید نیست

«هیدای زیلبرمن» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در سایه تحولات اخیر نوارغزه، انجام عملیات زمینی را بعید نمی‌داند و به احتمال زیاد درگیری‌ها چند روز به طول خواهد انجامید.

وی اعلام کرد که حملات ارتش رژیم صهیونیستی تا صبح چهارشنبه ادامه خواهد داشت و پس از آن اوضاع ارزیابی خواهد شد.

بمباران ۱۳۰ هدف در نوارغزه

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حملات هوایی خود به نوارغزه، ۱۳۰ نقطه را هدف قرار داده است و در این حملات ۱۵ عضو جنبش حماس را به شهادت رسانده است.

نشست اضطراری نتانیاهو با مقامات نظامی و امنیتی

رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم‌اکنون در حال برگزاری نشست اضطراری با مقام‌های امنیتی و نظامی است.

در این نشست مقام‌های ارشد نظامی و امنیتی از جمله «بنی گانتز» وزیر جنگ، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش و «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی حضور دارند.

اصابت ۳۴۶ موشک مقاومت به اراضی اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده از دیشب تا صبح امروز بیش از ۳۴۶ فروند راکت و موشک از نوارغزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

زخمی شدن ۲۶ صهیونیست

تاکنون ۲۶ صهیونیست در شهرک عسقلان مجروح شده و به مرکز درمانی «بارزیلای» منتقل شدند. حال یک صهیونیست وخیم است.

فرار صهیونیست‌ها به مناطق شمالی فلسطین اشغالی

شمار زیادی از صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه از این منطقه فرار کرده و راهی مناطق شمالی شده‌اند.

سفر نیمه کاره وزیر خارجه رژیم صهیونیستی

به دنبال حملات راکتی و موشکی حماس به سرزمین‌های اشغالی و تحولات روزهای اخیر در قدس، «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که در سفر به شرق آسیا بسر می‌برد مجبور شد سفر خود به سئول را نیمه کاره رها کند و به تل آویو برگردد. اشکنازی به همراه «عامیر پرتز» روز دوشنبه برای یک سفره چهار روزه و دیدار با همتایان خود در کره جنوبی و شرکت در مراسم جشن امضای توافقنامه تجاری سئول با این رژیم به سئول سفر کرده بودند.

بمباران اراضی کشاوری در غزه

جنگنده‌های اسرائیلی لحظاتی قبل زمینی کشاورزی را در شمال نوارغزه هدف قرار دادند.

فراخوانی نیروهای ذخیره گارد مرزی

پلیس رژیم صهیونیستی به سبب ادامه تنش و درگیری‌ها در اراضی اشغالی، ۸ گردان دیگر از نیروهای ذخیره گارد مرزی را فرامی‌خواند.

گروههای مقاومت فلسطین: تل آویو تاوان حماقتهای خود را پس می‌دهد

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین بیانیه‌ای را در خصوص تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، قدس اشغالی و مسجدالاقصی منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: زمان آن فرا رسیده است که تل آویو تاوان حماقت‌های خود را پس دهد.

گروه‌های مقاومت فلسطین در این بیانیه اعلام کردند: پیش از این، به رژیم صهیونیستی درباره ادامه تجاوز به مقدسات و مردم فلسطین هشدار داده شد. با وجود این هشدارها، رژیم صهیونیستی به حماقت خود ادامه داد و به همین دلیل، زمان آن فرا رسیده است که تاوان پس دهد.

اسماعیل هنیه: گروههای مقاومت ندای ساکنان قدس را لبیک گفتند

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس آخرین مواضع این جنبش در قبال تحولات قدس اشغالی و مسجدالاقصی را اعلام کرد.

وی گفت: جنبش مقاومت اسلامی حماس تصمیم گرفته است با اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در قدس و مسجدالاقصی مقابله کند.

اسماعیل هنیه در ادامه یادآور شد: تا زمانی که اقدامات تروریستی صهیونیست‌ها در قدس اشغالی و مسجدالاقصی متوقف نشود، حماس به مقابله با آنها ادامه خواهد داد.

افزایش شهدای غزه

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۴ شهید افزایش یافت.

بر اثر این حملات تاکنون ۱۰۳ نفر نیز زخمی شده‌اند. گفته می‌شود در میان شهدای فلسطینی ۹ کودک به چشم می‌خورد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار