کد خبر: ۶۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
کرج - رئیس سازمان دانش‌آموزی البرز گفت: در سطح استان ۷۱ هزار دانش‌آموز و ۲ هزار و ۵۰۰ مربی در یک هزار مدرسه فعالیت دارند.

به گزارش آرانیوز:محسن صادقیان  با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی یک نهاد دولتی عموی زیر نظر آموزش و پرورش استان و نظارت معاون پرورشی فرهنگی آموزش پرورش استان البرز است، اظهار کرد: ۲۱ اردیبهشت ماه سالروز تأسیس سازمان دانش‌آموزی است و امسال نیز بیست و دومین سالروز تأسیس این سازمان است.

وی با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی یکی از چهار تشکل دانش‌آموزی آموزش و پرورش استان البرز محسوب می‌شود، تصریح کرد: هدف آن اعتلای شخصیت تمام ساحتی دانش‌آموزان در حوزه‌های دینی، عاطفی، عقلانی و اجتماعی دانش‌آموزان است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان البرز خاطرنشان کرد: سازمان دانش‌آموزی زمینه ایجاد فعالیت و مشارکت دانش‌آموزان را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه این سازمان در حقیقت تربیت غیررسمی و اجتماعی دانش‌آموزان را بر عهده دارد، گفت: چراکه تربیت رسمی در مدرسه انجام می‌شود و مهم‌ترین هدف این سازمان تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است.

صادقیان ادامه داد: یکی از برنامه‌های این سازمان برنامه‌ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان به صورت هدفمند به منظور پذیرش مسئولیت‌های فردی و گروهی دانش‌آموزان در قالب جشنواره‌ها، اردوهای مختلف و فعالیت‌های گروهی و تیمی است.

وی با بیان اینکه تشکیل مجلس‌های دانش‌آموزی با سازمان دانش‌آموزی استان البرز است، اظهار کرد: فرآیند تشکیل مجلس دانش‌آموزی به این صورت است که رؤسای شوراهای دانش‌آموزی در سطح استان با انتخابات ترکیبی به نام شورای دانش‌آموزی ناحیه را تشکیل می‌دهند که تعدادشان ۱۱ نفر است از این تعداد ۷ نفر به تفکیک جنسیت انتخاب و ۴ نفر اول نماینده مجلس دانش‌آموزی استان البرز می‌شوند که در کل کشور ۱۵۰ نفر عضو دارد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان البرز با بیان اینکه تشکل دیگری به نام تشکل پیشتازان سازمان دانش‌آموزی از دانش‌آموزان و مربیان تشکیل شده است، تصریح کرد: در سطح استان ۷۱ هزار دانش‌آموز و ۲ هزار و ۵۰۰ مربی در یک هزار مدرسه فعالیت دارند و تمام اهداف سازمان را در زمینه تربیت سیاسی، دینی، اجتماعی، فرهنگی و هنری دنبال می‌کنند.

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و مناظرات دانش‌آموزی

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان سازمان در زمینه تربیت سیاسی کرسی‌های آزاداندیشی و مناظرات دانش‌آموزی دارند، خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه تربیت اجتماعی همیار پلیس و کمک به آموزش فرهنگ ترافیک و حقوق شهروندی فعالیت دارند.

صادقیان بیان کرد: یکسری از مأموریت‌های آموزش و پرورش استان مانند نظارت بر چگونگی لباس فرم دانش‌آموزان و نظارت بر پایگاه‌های تغذیه مدارس بر عهده سازمان دانش‌آموزی است، چراکه این مأموریت‌ها به حقوق دانش‌آموزان مرتبط است.

وی با بیان اینکه مانور زلزله برای دانش‌آموزان در سطح مدارس استان البرز به منظور مقابله با حوادث طبیعی توسط سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود، گفت: اقدامات دیگری همچون درختکاری، حفاظت از محیط زیست، جشن نیکوکاری، جشن عاطفه‌ها و کارهای مربوط به امور خیریه از جمله برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی استان البرز است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان البرز با بیان اینکه در زمان شیوع کرونا با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) توزیع بسته‌های معیشتی و تهیه ۳ هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند صورت گرفت، متذکر شد: همچنین ابتدای سال تحصیلی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام، مرکز نیکوکاری اصناف و اداره کل آموزش و پرورش لوازم تحریر و کیف بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار