کد خبر: ۶۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
کرج - عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه واکسن ایرانی به‌زودی در بازار عرضه می‌شود، گفت: ایران در تولید واکسن کرونا به خودکفایی رسید.

به گزارش آرانیوز:مینو محرز صبح سه‌شنبه در مراسم رونمایی از نخستین محصول تولید شده واکسن کووایران برکت در فاز یک کارخانه تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که در محل شهرک دارویی برکت صورت گرفت، اظهار کرد: به عنوان یک ایرانی مفتخرم که بزرگترین سایت برای تولید تمام واکسن‌ها در این مجموعه فراهم شده است.

وی بیان کرد: مدیران بسیار لایق، علمی و عالم و همچنین جوانانی که سرمایه این کشور هستند در این مجموعه با همکاری سایر مسئولان مشغول به کار هستند.

مسئول تیم نظارت بر فاز مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت تصریح کرد: سرمایه‌های کشور فقط منابع زیر زمینی نیستند، اکنون جوانان با تلاش شبانه روزی توانستند واکسن برکت، سایر واکسن‌ها و داروها را در این شهرک دارویی تولید کنند.

وی خاطر نشان کرد: بنده متخصص بیماران عفونی هستم، طی یک سال و اندی روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ بیمار مبتلا به کووید _۱۹ درمان می‌کنم و هیچ وقت بیماران دچار کمبود دارو نبودند.

محرز گفت: به هموطنانم مژده می‌دهم نگران نباشند، واکسن ایرانی به زودی برای مصرف در بازار عرضه می‌شود و پس از مرحله اول و دوم واکسن مصون است و اثر بخشی نیز، دارد.

وی با بیان اینکه امیدواریم مابقی واکسن‌ها جهت مصرف به بازار عرضه شوند، اظهار کرد: اکنون واکسیناسیون در ایران احتیاج به خرید از کشورهای دیگر ندارد زیرا در این زمینه خودکفا شده‌ایم و این امر افتخار برای کشور است.

مسئول تیم نظارت بر فاز مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت متذکر شد: بسیار خرسندم از اینکه مدیران و جوانان باهوشی در ایران هستند که برای سلامت مردم زحمت میکشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار