کد خبر: ۶۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی وامام جمعه ارومیه گفت: میزان زکات فطریه برای این استان ۲۰ هزار تومان برای هر فرد است.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام سید مهدی قریشی صبح سه شنبه در گفتگوی خبری با بیان اینکه میزان زکات فطره سه کیلو قوت غالب افراد در نظر گرفته شده است، افزود: در منطقه ما قوت غالب، نان و گندم بوده و دفتر رهبر معظم انقلاب، زکات فطریه امسال را مبلغ ۲۰ هزار تومان را برای هر فرد اعلام کرده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات فطره بر سرپرست خانوار واجب است، افزود: وجوب پرداخت زکات فطریه پایان ماه رمضان بر شخص سرپرست خانواده و افراد تحت تکفل اش، از اذان مغرب آخرین روز ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: فردی که در نماز عید فطر شرکت می‌کند، باید پیش از نماز این زکات را پرداخت کند و کسی که توفیق شرکت در نماز را ندارد، تا اذان ظهر برای پرداخت زکات فطریه فرصت دارد.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینکه ارجح است که ما خودمان زکات فطره را به دست نیازمندان برسانیم، افزود: در صورت عدم دسترسی و امکان شناسایی نیازمندان واقعی، از طریق شورای زکات استان افرادی با لباس و صندوق‌های مشخص شده کار جمع آوری زکات فطریه و رساندن ان به دست نیازمندان واقعی را بر عهده دارند.

پرداخت زکات فطریه از واجبات دین مبین اسلام است که از لحظه غروب آخرین روز ماه مبارک رمضان بر هر مسلمان روزه داری واجب می‌شود و سرپرست خانواده باید برای خود و تمامی کسانی که نان خور او هستند، زکات فطره پرداخت کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار