کد خبر: ۶۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به بازگشت شرکت کشت و صنعت هفت تپه به بیت المال از بررسی ۹ پرونده دیگر از واگذاری ها در این دیوان خبر داد و گفت رسیدگی به آنها در دستور کار جدی قرار گرفته است.

به گزارش آرانیوز، مهرداد بذر پاش رئیس دیوان محاسبات کشور در مصاحبه با رادیو گفت: پرونده شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه یکی از مهم ترین و رسانه ای ترین پرونده واگذاری ها در سال گذشته بود و که رسیدگی به این پرونده در الویت کار دیوان قرار گرفت.

وی ادامه داد : از اولین روز حضور در دیوان دستور تشکیل هیئت تحقیق و تفحص صادر گردید که با بررسی های 45 روزه طبق گزارش مشخص گردید که واگذاری ها طبق قانون به درستی انجام نشده است و گزارش مربوطه به هیئت واگذاری سازمان خصوصی سازی ارجاع شد.

بذر پاش افزود: در روند کار هیئت داوری سازمان خصوصی سازی با گزارش ارسالی مخالفت نمود و پرونده بر اساس قانون به قوه قضائیه ارجاع و در شعب 21 مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه حکم واگذاری این شرکت به دولت صادر گردید.

وی خاطر نشان کرد: کلیه نهاد های نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور با دیوان نسبت به بازگشت این شرکت به بیت المال اتفاق نظر داشتند.

رئیس دیوان محاسبات کشور یکی از مهم ترین دلایل مشکلات این شرکت را پس از واگذاری به بخش خصوصی ، ضمن پایین بودن قیمت در زمان واگذاری، اشکال در اهلیت خریدار دانست و افزود:از اقدامات بخش خصوصی پس از خرید شرکت ها افزایش سرمایه، عدم فروش دارایی ها ، حفظ تولید معقول و عدم تعدیل نیرو باشد که متاسفانه شرکت فوق این الزامات را رعایت نکرده و از شرایط اهلیت ساقط گردید.

وی در پایان یاد آور شد: وظیفه دیوان محاسبات کشور نظارت کامل بر واگذاری های اموال دولتی و نیز نظارت بر رویه مالی کشور است و دستگاهای دولتی نیز بر واگذاری اموال دولت به خریداران دارای اهلیت باید اهتمام داشته باشند.

وی همچنین از بررسی 9 پرونده دیگر از واگذاری ها در این دیوان خبر داد و خاطر نشان کرد که رسیدگی به آنها در دستور کار جدی قرار گرفته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار