کد خبر: ۶۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
قزوین- رئیس کل دادگستری استان قزوین از ابلاغ الکترونیکی بیش از یک میلیون اوراق قضائی در دادگستری استان قزوین خبر داد.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین حجت الاسلام نور الله قدرتی اظهار کرد: طی سال گذشته از سوی محاکم استان بالغ بر یک میلیون و ۳۳۰ هزار اوراق قضائی از قبیل ابلاغ، اخطار، احضار و… برای طرفین پرونده به صورت الکترونیکی ارسال شد.

رئیس کل دادگستری قزوین ادامه داد: برای ابلاغ این پرونده‌ها به شیوه سنتی و آنچه در گذشته انجام می‌گرفت، دست کم باید بیش از ۲ میلیون و ششصد هزار برگه چاپ می‌شد که با این روش نوین در مصرف کاغذ صرفه جویی مطلوب به عمل آمده است.

مقام ارشد قضائی استان با اشاره به اینکه طی سال ۹۹، ۸۸ درصد اوراق، الکترونیکی ابلاغ شده است اظهار داشت: نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸، به حمداله شاهد افزایش ۵ درصدی در ابلاغ اوراق قضائی به این روش بوده‌ایم.

وی قزوین تصریح کرد: ابلاغ الکترونیک در حفظ حریم خصوصی افراد بسیار مؤثر است، از سوی دیگر با جلوگیری از تجدید اوقات رسیدگی به پرونده‌ها، در ارتقا سرعت رسیدگی قضائی و کاهش اطاله دادرسی نقش اثرگذاری خواهد داشت.

گفتنی است، شهروندان و طرفین پرونده می‌توانند با ثبت نام در سامانه ثنا از طریق آدرس https://sana.adliran.ir اوراق پرونده را به صورت الکترونیک دریافت نمایند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار