کد خبر: ۶۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: محدودیت ترددهای بین شهری و برون استانی با توجه به تعطیلات عید فطر در این استان اعمال می‌شود.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: با توجه به تعطیلات ایام عید فطر و ترددها، احتمال اوج گیری شیوع ویروس کرونا بعد از ماه مبارک رمضان وجود دارد بنابراین باید محدودیت ترددها در بین شهرهای استان و همچنین ورود و خروج از استان اعمال شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: از روز سه‌شنبه تا روز شنبه هفته آینده این محدودیت‌ها اعمال خواهد شد و باید همه مردم استان این محدودیت‌ها را جدی بگیرند تا شاهد اوج‌گیری شیوع کرونا نباشیم.

وی گفت: جهش‌های متعددی در حوزه ویروس کرونا رخ داده اما آنچه در مواجهه با همه اینها لازم است رعایت دو اصل مهم مسائل بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری برای مقابله با همه انواع این ویروس است.

موهبتی افزود: در حوزه ادارات در ایامی که در شرایط وضعیت نارنجی و زرد هستیم طرح دورکاری اعمال می‌شود اما این نباید به معنای تعطیلی باشد و دورکاری و حضور همکاران با رعایت پروتکل‌ها و با نظر مدیر مجموعه باید انجام شود و در این بین نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی با حضور در ادارات بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند.

واکسیناسیون ۷۹ درصدی کادر درمان سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این جلسه از واکسیناسیون ۷۹ درصدی کادر درمان خبر داد و افزود: علاوه بر این ۷۹ درصد کادر اورژانس ۱۱۵ نیز تاکنون واکسیناسیون شده‌اند.

سیدمحمد هاشمی شهری ادامه داد: تاکنون ۲۱ درصد از بیماران خاص نیز واکسینه شده‌اند اما این آمار کمی است که دلیل آن عدم استقبال این طیف برای انجام واکسیناسیون است.

وی اظهار داشت: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال نیز از هفته قبل آغاز شده و با استفاده از ظرفیت سه سالن از فردا در شهر زاهدان ادامه خواهد یافت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار