کد خبر: ۶۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
اهواز- استاندار خوزستان گفت: دید و بازدیدهای عیدانه به جای شادی پیام‌آور بیماری، مرگ و عزا هستند و باید از انجام آن در ایام عید فطر خودداری کرد.

به گزارش آرانیوز:قاسم سلیمانی دشتکی بعد از ظهر امروز یکشنبه در نشستی با جمعی از بانوان فعال در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، کارآفرین و نخبه در استان خوزستان گفت: رسم غلط تیراندازی در مراسم عزا و شادی در دوران گذشته متناسب با فرهنگ آن زمان بوده اما امروزه این امر کاری ناپسند است و بارها باعث بروز فجایع ناخواسته شده است.

استاندار خوزستان افزود: از بانوان که همواره در حوزه‌های مختلف تأثیر زیادی را در توسعه و رشد جامعه داشته‌اند، انتظار می‌رود که در زمینه فرهنگ‌سازی در خصوص زدودن این سنت نادرست مشارکت کنند.

وی، به روند کاهشی بیماری کرونا در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: با همت مردم، کادر بهداشت و درمان و مسئولان هم اکنون در مسیر کاهشی این بیماری هستیم اما با توجه به در پیش بودن عید سعید فطر نگران کاهش رعایت پروتکل‌ها هستیم و خریدها و دیدارهای عیدانه می‌تواند دوباره باعث پیک آینده و روند افزایشی بیماری در استان شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: این دید و بازدیدهای عیدانه به جای شادی پیام‌آور بیماری، مرگ و عزا هستند و امید می‌رود که بانوان نخبه نسبت به آگاه‌سازی مردم در خصوص خطر این رفت و آمدها به ما کمک کنند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اثرات مخرب تحریم و بیماری کرونا در اداره امور کشور، بیان کرد: بنا بر شواهد موجود به زودی شاهد گشایش در رفع تحریم‌ها و رفع محدودیت در تأمین واکسن و تجهیزات بهداشتی باشیم و با این وجود باید آگاه بود که شرایط عادی نبوده است.

وی در ادامه به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأکید کرد و افزود: در طول تاریخ هر زمانی که مردم در انفعال و بریده از حاکمیت بوده‌اند، آسیب دیده‌ایم و مواردی همچون قراردادهای گلستان و ترکمن چای رخ داده است؛ بنابراین مشارکت مردم در انتخابات کشور را بیمه و قدرت چانه‌زنی ما را افزایش می‌دهد.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: زنان اگر اراده کنند و متحد باشند حتماً می‌توانند سهم خود را در بسیاری از عرصه‌ها بگیرند و من نیز همیشه به استفاده از بانوان توانمند در مسئولیت‌ها تأکید می‌کنم به ویژه در حوزه‌هایی که حضور بانوان مورد ترجیح است.

استاندار خوزستان، به موضوع مطرح شده مبنی بی‌عدالتی در زمینه توزیع آگهی میان رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها ملزم هستند که طبق روال اداره کل ارشاد و تشکل رسانه و بر اساس رویکرد عدالت محورانه در خصوص اختصاص آگهی به رسانه‌ها اقدام شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار