کد خبر: ۶۶۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
ایلام-فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام از ساماندهی ۸۵۰ گروه جهادی بسیج در ایلام خبر داد و گفت: گروه های جهادی در توانمندی دولت در بحران ها نقش ارزنده ای دارند

به گزارش آرانیوز:سردار جمال شاکرمی ظهر یکشنبه در دیدار با امام جمعه ایلام با تبیین فلسفه تشکیل بسیج سازندگی در سپاه اظهار کرد: بعد از انحلال جهاد سازندگی در بدنه دولت، خلاء وجود یک تشکیلات برای رفع چهره محرومیت در کشور احساس شد و بسیج سازندگی در سپاه به منظور کمک به محرومان جامعه در مناطق دور دست و روستاها تشکیل شد.

وی به تدوین برنامه پنج ساله به منظور محرومیت زدایی در بسیج سازندگی سپاه اشاره کرد و گفت: برنامه پنج ساله در زمینه تامین آب شرب روستاهای فاقد آب لوله کشی، لایروبی نهرهای کشاورزی، تفاهم نامه ۲ میلیارد تومانی ساخت سوله‌های کارگاهی با اداره زندان‌ها برای اشتغال زندانیان، طرح آجر به آجر برای نوسازی مدارس با همکاری ادارات در دست اقدام است.

سردار شاکرمی بیان کرد: بسیج سازندگی موازی با هیچ نهادی نیست بلکه کمک کار، پشتیبان و هم افزا با ادارات برای محرومیت زدایی عمل می‌کند.

فرمانده سپاه استان ایلام افزود: ۸۵۰ گروه جهادی در قالب ۲۲ قشر تخصصی در سامانه اطلس جهادی بسیج ساماندهی شده و تعداد هشت هزار و ۵۰۰ نفر اعضای گروه‌های جهادی بسیج در سطح محلات و روستاهای استان مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) تا کنون بیش از پنج هزار و ۶۰۰ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان در زمینه‌های احداث ۶۰۲ واحد مسکن محرومین با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، لایروبی انهار و مرمت جاده‌های بین مزارع، احداث مسجد و خانه عالم، با همکاری مردم و ادارات به انجام رسانده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار