کد خبر: ۶۶۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
کرج - استاندار البرز گفت: شورای راهبری رؤسای دانشگاه‌های البرز هر ماه برگزار می‌شد و سند توسعه استان نیز با بهره‌گیری از این ظرفیت انسانی ارزشمند تدوین شد.

به گزارش آرانیوز:عزیزالله شهبازی بعد از ظهر شنبه در مراسم تجلیل از اساتید پیش‌کسوت دانشگاه خوارزمی که در محل دانشگاه خوارزمی برگزار شد، اظهار کرد: اساتید پیش‌کسوت و بازنشسته دانشگاه سرمایه‌ها و گنجینه‌های ارزشمندی برای کشور و به‌ویژه دانشجویان محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به روز قدس ادامه داد: برای دومین سال متوالی به دلیل شیوع بیماری عالم‌گیر کرونا امکان برگزاری راهپیمایی روز قدس نبود اما این مراسم به صورت مجازی برپا شد و رهبر فرزانه انقلاب نیز با سخنرانی کوبنده و حکیمانه خود بار دیگر مشت محکمی بر دهان استکبار زدند.

شهبازی با بیان اینکه ایمان راسخ دارم که دانشگاه منشأ اثر و تحول است، تصریح کرد: چهره‌های علمی و دانشگاهی که امروز تجلیل شدند، با گذر از راه‌های دشواری برگزیده شده‌اند.

وی بیان کرد: امید است تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که در دانشگاه خوارزمی به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین دانشگاه‌های کشور با رتبه‌های برتر علمی، صورت می‌گیرد، همواره منشأ اثر و پیشران توسعه باشد.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: طی گفتگوهایی که با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری داشتیم، مقرر شد که دانشگاه خوارزمی به‌عنوان یک دانشگاه مادر استانی مورد توجه ویژه به لحاظ زیرساختی و اعتباری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بر این باورم که عالمان صاحب قدرتند و اقدام مؤثر حاصل همراهی علم و قدرت است، افزود: اکنون دانشمندان و پژوهشگران ایران اسلامی با دستیابی به اهداف بزرگ و علمی در دنیا مطرح و قدرتمند هستند.

ساخت ۴ واکسن مطرح ایرانی در محدوده جغرافیایی البرز

شهبازی گفت: اکنون ۴ واکسن مطرح ایرانی که در مراحل مختلف تست و تولید قرار دارند در محدوده جغرافیایی البرز هستند.

وی افزود: در گام دوم انقلاب، دانشگاه‌ها از جایگاه مهم و ویژه‌ای برخوردار هستند تا کشور را بر مبنای علم و تحقیقات به سوی رشد و بالندگی هدایت کنند.

استاندار البرز گفت: البرز در کشور با عناوین ایران کوچک به فرموده مقام معظم رهبری و قطب علم و فناوری شهرت دارد.

وی افزود: این استان حدود ۵۰۰ هزار دانش‌آموز و بیش از ۱۳۰ هزار دانشجو دارد و تعداد زیادی از مراکز تحقیقاتی کشاورزی ملی در البرز مستقر است همچنین ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و بیش از ۷۰ درصد تولید داروی کشور از آن البرز است.

۵۰۰ میلیون دلار فروش محصولات دانش‌بنیان از البرز

شهبازی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون دلار فروش محصولات دانش‌بنیان از البرز محقق شده است، گفت: تا پایان کار دولت، کارخانه نوآوری البرز به سرانجام می‌رسد و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: شورای راهبری رؤسای دانشگاه‌های البرز هر ماه برگزار می‌شد و سند توسعه استان نیز با بهره‌گیری از این ظرفیت انسانی ارزشمند تدوین شد که شیوع کرونا جلسات را تحت تأثیر قرار داد ولی این همکاری و همراهی همچنان ادامه دارد.

استاندار البرز گفت: در تمامی ابعاد استان در انتظار راهکارهای عملی اساتید، هیئت‌های علمی و دانشجویان البرز هستیم.

وی متذکر شد: به‌ویژه در حوزه اجتماعی البرز با توجه به شرایط خاص موجود، پذیرای پژوهش‌های علمی هستیم و اعتبارات پژوهشی استان به این سو هدایت شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار