کد خبر: ۶۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
کاشان - رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: جاری شدن روان آب موقت در مسیل مناطق مستعد و احتمال وقوع تگرگ در منطقه کاشان پیش بینی می شود و شهروندان باید از توقف در حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند.

به گزارش آرانیوز:عباس ارغوانی  با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و رگبار شدید باران و رعد و برق در کاشان اظهار داشت: وزش باد شدید موقت، خیزش گرد و خاک و احتمال وقوع تگرگ از دیگر اثرات ورود این سامانه به منطقه کاشان است.

وی با بیان اینکه این سامانه تا پایان هفته در منطقه فعال است، ابراز داشت: با توجه به مخاطرات موجود هشدار سطح نارنجی هواشناسی اعلام شده است.

رئیس اداره هواشناسی کاشان با اشاره به اینکه بارش‌های متأثر از این سامانه ممکن است منجر به بالا آمدن ناگهانی سطح آب در رودخانه‌های فصلی شود، تصریح کرد: جاری شدن روان آب موقت در مسیل مناطق مستعد و احتمال وقوع تگرگ از جمله مخاطرات ورود این سامانه به کاشان است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بیشتر در ساعات بعدازظهر و اوایل شب فعال است، خاطرنشان کرد: به شهروندان کاشانی توصیه اکید می‌کنیم در مدت زمان فعالیت این سامانه از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی به شدت خودداری شود.

ارغوانی با بیان اینکه در هنگام وقوع صاعقه و رعد و برق باید نکات و اصول ایمنی از طرف همشهریان کاشانی رعایت شود، بیان داشت: بر این مبنا لازم است از توقف در فضای باز و زیر درختان بزرگ به شدت خودداری شود.

وی با اشاره به اینکه کاشان یکی از شهرهای کشور دارای تنش آبی است، افزود: متأسفانه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون کمترین روزهای بارندگی استان اصفهان را در شهرستان کاشان داشته‌ایم.

رئیس اداره هواشناسی کاشان با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر و در پیش رو جبران کننده خشکسالی اخیر کاشان نخواهد بود، گفت: به شهروندان کاشانی توصیه می‌کنیم مدیریت در مصرف آب را به خصوص در روزها و هفته‌های آینده سرلوحه اقدامات و تصمیمات خود قرار دهند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار