کد خبر: ۶۶۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: طرح تحقیق از مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در دستور کار قرار می‌گیرد تا پستوهای دفتر سابق آشنا که طراحی فایل صوتی ظریف را بر عهده داشته، واکاوی شود.

به گزارش آرانیوز، احمد علیرضابیگی، در خصوص جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی، گفت: در جلسه غیرعلنی چارچوب‌های مذاکرات مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد، تمامی تحریم‌ها شامل تحریم‌های برجامی و ترامپی باید لغو شود و هیچ گونه مذاکرات مستقیمی با آمریکا نباید انجام شود تا زمانی که تمامی تحریم‌ها رفع شده و راستی آزمایی دقیق انجام شود.

وی اظهار داشت: جمع بندی جلسه غیرعلنی این بود که، باید راستی آزمایی دقیق در مورد رفع تحریم‌ها انجام شود تا مشخص شود که رفع تحریم‌ها منجر به گشایش اقتصادی در کشور شده است یا خیر. علاوه بر این اجرای تعهدات ایران نباید گام به گام باشد بلکه باید یکباره تحریم‌ها برداشته شود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: نمایندگان تاکید داشتند، باید قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران به طور کامل اجرایی شود، هر گونه شتابزدگی و نگاه ابزاری به موضوع مذاکرات مطرود و غیرقابل پذیرش است.

علیرضا بیگی با بیان اینکه دولت اجازه ندارد با اهداف انتخاباتی و سیاسی کوتاه مدت در مذاکرات ورود کند، افزود: آمریکا امروز محتاج این توافق است. اینکه همه آینده خود را در یک توافق زودرس و نسنجیده قرار دهیم منطقی نیست، اشتیاق نشان دادن و تعجیل و تکرار گذشته با منافع ملی ما در تضاد است.

وی گفت: وکلای ملت معتقد بودند، اگر بخشی از تحریم‌ها بر جا بماند تحریم‌های برطرف شده را تحت تاثیر قرار خواهد داد. ما باید این تحلیل درست را بپذیریم که موازنه‌ای که بین ما و دشمن برقرار است این‌طور نیست که دشمن را قوی دانسته و خود را در جایگاه ضعف بدانیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه غیرعلنی درباره فایل صوتی «ظریف» نیز صحبت شد، گفت: نمایندگان مجلس محتوای اظهارات وزیر خارجه را محکوم کردند. صرف نظر از اینکه این فایل صوتی توسط چه کسی و چگونه از مرکز بررسی‌های استراتژیک خارج شده است باید محتوای این فایل مورد بررسی قرار گیرد.

علیرضابیگی اظهار داشت: شرکای تجاری ما چین و روسیه هستند که نقش آنها در مذاکرات وین تعیین کننده است و به عنوان یک نقطه اتکا در مقابله با غرب برای ما ارزش استراتژیک دارند، در فایل صوتی اخیر تلاش شده روابط ایران با این دو کشور تحت تاثیر قرار گیرد و پشتیبانی این دو کشور از ایران از بین برود.

وی تاکید کرد: مقرر شد روز سه شنبه طرح تحقیق و تفحص از مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در دستور صحن علنی مجلس قرار گیرد تا پستوهای این مرکز که طراحی تهیه و انتشار این فایل صوتی را بر عهده داشتند مورد واکاوی قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان معتقد بودند تقابل بین میدان و دیپلماسی مطرود است، اشتباهی که طراحان این سناریو مرتکب شدند این بود که بدون توجه به جایگاه شهید سلیمانی در قلوب ملت‌های مسلمان به ویژه ملت ایران تلاش کردند تا تقابلی با این شهید عزیز داشته باشند، غافل از اینکه نقطه مقابل شهید سلیمانی شکست خورده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار