کد خبر: ۶۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
بندرعباس - مسئول نهاد رهبری دردانشگاه های هرمزگان گفت: روز قدس حاکی از هوشمندی و تیزهوشی امام خمینی(ره) در مسیر مبارزه با استکبار و صهیونیسم بین الملل است.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام سید عباس تقوی اظهارداشت: روز قدس حاکی از هوشمندی و تیزهوشی امام خمینی (ره) در مسیر مبارزه با استکبار و صهیونیسم بین الملل است. روز قدس روز اسلام و مسلمانان، آزادی و عزت بشریت، حمایت از محرومان و مستضعفان عالم و مبارزه با مستکبران عالم است.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان با بیان اینکه این روزها روز جهانی قدس اهمیت ویژه‌تری پیدا کرده است، ابرازداشت: باید تلاش خود را در مسیر ترویج اندیشه امام راحل که همان خط مبارزه با استکبار به سرکردگی صهیونیسم بین الملل است را تقویت و توسعه دهیم.

حجت الاسلام تقوی ابرازداشت: عده‌ای به دنبال این هستند که روز قدس را از نگاه‌ها و اندیشه‌ها خاموش یا کمرنگ کنند و همه کینه غرب از امام خمینی (ره) در دست رد زدن به سینه مستکبران و جریان صهیونیسم بین الملل در صحنه‌های مختلف از جمله فلسطین خلاصه می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: فلسطین متعلق به جهان اسلام و آزادیخواهان عالم است که مورد احترام و تکریم تمامی جوانمردان مردان عالم بوده و هست اما در عین حال فلسطین همچنان مظلوم است.

وی در بخش دیگری امام راحل با تدابیر خاص خود و با ایجاد تشکیلاتی در درون و خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تشکیل هسته‌های مبارزه توفیقات فراوانی داشته است.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان در این رابطه گفت: شکل گیری حزب الله در لبنان، حماس و جهاد اسلامی در فلسطین الهام گرفته از منش و روش امام خمینی (ره) بوده و این مکتب مبارزاتی امام راحل در یمن، نیجریه، لبنان، بحرین و بخش‌های دیگری از جهان اسلام درحال شکل گیری و تقویت است.

حجت الاسلام تقوی به نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت در مبارزه با تروریسم صهیونیستی اشاره کرد و بیان داشت: شهید سلیمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی نقش کلیدی و مؤثری در مساله فلسطین داشت.

وی گفت: شهید سلیمانی به دلیل اعتقاد به مکتب امام راحل و تبعیت از رهبری ولی فقیه زمان که مراقبت کرد تا مساله قدس از اولویت درجه یک نیفتد، در این مسیر مبارزاتی و مقاومت، حتی جان خود را گذاشت و مظلومانه به شهادت رسید.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان در ادامه تصریح کرد: امروز اگر صهیونیسم بین الملل در اوج ذلت و خواری زندگی می‌کند، به برکت شهید سلیمانی به عنوان شهید راه قدس است.

وی ادامه داد: امروز اگر هیمنه پوشالی ارتش به ظاهر مقتدر صهیونیسم درحال شکسته شدن است، به برکت خون شهید سلیمانی و دلسوزانی مانند مرحوم سردار حجازی، مرحوم سردار حق بین به عنوان فرماندهان دلاور و شجاع و سربازان راستین امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام تقوی در این رابطه به نقش حجت الاسلام سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان نیز اشاره کرد که وی با قدرت، تدبیر و هوشمندی خود، رهبری منطقه‌ای مبارزه با صهیونیسم را بسیار خوب و شجاعانه اداره کرده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار