کد خبر: ۶۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
ساری - کرونا و همه محدودیت‌های آن باعث نشد تا عشق مردم مازندران به ملت مظلوم فلسطین خاموش شود، امروز فضای مجازی میدان مرگ بر اسرائیل برای آزادی قدس شریف شده است.

به گزارش آرانیوز:گروه استان‌ها: اگرچه کرونا شرایط حضور را تغییر داد اما میدان همان قبلی بوده و فلسطین تا ابد زنده است و مردم مسلمان دیار علویان پای آرمان والای انقلاب و حضرت امام راحل ایستاده است.

نوای مرگ بر اسرائیل پرطنین تر از همیشه در فضای مجازی طنین انداز شده و سکوت فضای بیرونی نیز سرشار از ناگفته‌ها است و مرگ بر اسرائیل و حمایت از ملت مظلوم فلسطین یک فرهنگ جهانی شده است.

راه اندازی پویش‌ها و هشتک مجازی حمایت از مردم مظلوم فلسطین از چندی پیش در فضای مجازی شکل گرفت و گروه‌های مردمی برای راهپیمایی خودجوش مردم اعلام آمادگی کردند.

خودرونوشته ها و بنرهایی با عنوان ما رهرو مرد میدانیم، تا آزادی قدس راهی نمانده، می آییم، حال و هوای فضای مجازی و حقیقی مازندران را همزمان با روز قدس به نفع فلسطین رقم زده است.

در عین حال بسیاری از شهروندان مازندران در فضای مجازی با انتشار پست‌ها و هشتک هایی ظلم و ستم رفته برای ملت مظلوم فلسطین را محکوم کردند و با به راه انداختن هشتک های آزادی قدس نزدیک است و فلسطین زنده است، شور و حال ویژه ای به فضای مجازی بخشیدند.

یک شهروند مازندرانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از ملت‌هایی که مورد ظلم و ستم واقع شده، فلسطین است، افزود: حضرت امام راحل علم مبارزه با رژیم گستاخ و کودک کش صهیونیستی را برداشت و با ابتکار نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان، عنوان کردند فلسطین پاره تن اسلام است.

حضرت امام راحل علم مبارزه با رژیم گستاخ و کودک کش صهیونیستی را برداشت و با ابتکار نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان، عنوان کردند فلسطین پاره تن اسلام است

محمد اکبری که پرچم فلسطین را روی خودرو خود نصب کرده است و به صورت خودجوش مسیر میدان امام ساری را به سمت ساعت و مصلی پیمایش می‌کرد، افزود: بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان وجود دارد و به فرمایش مقام معظم رهبری چند سال آینده اسرائیل وجود نخواهد داشت و انتقام سخت از خون حاج قاسم و یارانش این است که اسرائیل را نابود و آن را از منطقه خارج کنیم.

علی یک فعال فرهنگی مازندرانی که عکسی از کودک مظلوم فلسطینی را جایگزین پروفایل مجازی خود کرده است، می‌گوید: امروز میدان مقاومت مبارزه با ظالم و ظلم رژیم جعلی اسرائیل است و وظیفه ما این است با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و وصایای شهدای خان طومان، انزاجار خود را از رژیم کودک کش اسرائیل اعلام کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی جریان مقاومت تصریح کرد: خون شهید سلیمانی سبب می‌شود تا نابودی اسرائیل سرعت گیرد.

برخی کاربران و بچه‌های هیئتی و مذهبی ساری با راه اندازی هشتک های «به زودی در قدس نماز جماعت می خوانیم» از حرکت‌های خودرویی خودجوش حمایت کردند و مسیر میدان امام تا ساری را برای راهپیمایی خودجوش و خودرویی انتخاب کردند.

مریم جعفری فعال دانشجویی در مازندران نیز با بیان اینکه روز قدس توسط حضرت امام راحل برای گفتمان سازی و حمایت از فلسطین پایه گذاری شده است، در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: امروز تفکر مبارزه با اسرائیل و حمایت از مردم ستمدیده فلسطین از مرزها عبور کرده و یک اندیشه جهانی شده است.

وی با اظهار اینکه دو سال اخیر به دلیل شرایط کرونایی مردم نتوانستند در مراسم حضور فیزیکی داشته باشند، ادامه داد: اکنون شبکه‌های مجازی میداندار مبارزه با ظلم رژیم غاصب اسرائیل است و باید مرگ بر اسرائیل را به قلب جهان فوروارد کنیم و نشر دهیم.

برخی از فعالان مذهبی و سیاسی مازندران نیز با تاکید بر اینکه روز قدس مربوط به مکان و روز خاص نیست، عنوان کردند که جریان مبارزه با اسرائیل و حمایت از آرمان فلسطین، گفتمان و هویت بخش شده است.

علی کریمی فیروز جایی نماینده مردم بابل در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه رژیم غاصل اسرائیل با شعار نیل تا فرات ایجاد شد، با اشاره به ابتکار راه اندازی روز قدس، گفت: انقلاب اسلامی ایران الهام بخش مقاومت و پایداری در جهان است و تمامی معادلات غرب را از بین برده است.

کریمی با اشاره به شکست رژیم غاصب اسرائیل در جنگ‌های مختلف از جمله ۳۳ روزه گفت: در این نبرد با مقاومت حزب الله لبنان، رژیم تا دندان مسلح اسرائیل شکست خورد و تحقق وعده نابودی اسرائیل نزدیک است.

این نماینده مجلس گفت: در سال‌های آخر با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی و مبارزانی که وی همراهی کردند، معادلات منطقه برهم خورد و امروز اسرائیل گام به گام عقب نشینی می‌کند.

میدان و دیپلماسی دو بال هستند

عضو هیئت رئیسه مجلس با اظهار اینکه میدان و دیپلماسی دو بال و بازو هستند و باید دوشادوش هم حرکت کنند، گفت: برای اینکه در میدان مذاکره حرف برای گفتن داشته باشیم، باید میدان قوی داشته باشیم ولی متأسفانه شاهد نگاه دو قطبی سازی با هدف مقطعی با رویکرد انتخاباتی هستیم که به مصلحت کشور نیست.

هشتک های مجازی حمایت از مردم فلسطین

همچنین احمدپور استاد دانشگاه نیز با بیان اینکه رژیم اسرائیل جهان اسلام را مورد هدف قرار داده است زیرا سرزمین فلسطین متعلق به جهان اسلام است، افزود: سرزمین فلسطین در دو مقطع تاریخی شامل قرن پنجم و ۷۰ سال اخیر در اختیار غیرمسلمانان قرار گرفت و اشغال شد و هدف این بود که تمام جهان را تحت تأثیر قرار دهد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: هدف برنامه‌ها این است که در مقابل جهان اسلام و ایران قرار گیرد و اسرائیل در واقع مجری برنامه‌ها و دستورات کشورهای غربی و استعماری است.

وی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را حفظ تمامیت سرزمینی دانست و گفت: جبهه مقاومت مقابل تمام جریان استکباری ایستاده است.

در مناطق مختلف مازندران، گروه‌های مردم و جهادی، اقدام به برپایی راهپیمایی خودرویی و خودجوش کردند و مسیرهای مرکزی تا مصلی شهر را طی کردند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار