کد خبر: ۶۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: دیپلماسی باید جهادی عمل کند و در خدمت جریان قدس، اسلام و مسلمین باشد.

به گزارش آرانیوز:آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های مجازی نمازجمعه با گرامیداشت سالروز شهادت امیر مؤمنان حضرت علی (ع) و روز جهانی قدس اظهار داشت: حضرت علی (ع) بر توجه و اکرام یتیمان، همسایگان، قرآن، نماز، خالی نگذاشتن مساجد، جهاد با اموال، مال و زبان تاکید کرده‌اند.

وی با تاکید بر جهادی زبانی و مالی افزود: محبت و کمک به یکدیگر، پرهیز از دوری و قطع رابطه با یکدیگر، توجه به امر به معروف و نهی از منکر را از جمله سفارش‌های امیر مؤمنان (ع) بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۱ دستور در وصیت نامه گهربار حضرت امام علی (ع) آمده است، افزود: حضرت علی دغدغه پیشرفت، دین و تقوای مردم داشته است و درود خداوند بر آن امام بزرگوار باد.

امام جمعه ساری با گرامیداشت روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طبق فرمایش حضرت امام راحل نباید با ابرقدرت‌ها سازش کرد و بدانیم که با مذاکرات سیاسی بیشتر به این رژیم غاصب میدان داد و نباید از سلاح گرم در مبارزه با آن غافل بود.

رژیم غاصب اسرائیل زبان زور را می فهمد

آیت الله محمدی لائینی در ادامه با اشاره به اینکه ۷۰ سال از شکل گیری رژیم غاصب اسرائیل می‌گذرد، افزود: طی این سال‌ها و شش دهه سعی می‌کنند از طریق مذاکره مسئله را حل کنند و بنابراین زبان مذاکره با گرگ درنده فاید ه ندارد و باید با او با زبان زور سخن گفت و امروز نیروی قدس در منطقه با زبانی که رژیم غاصب می فهمد، حرف می‌زند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه شهرهای رژیم غاصب صهیونیست هدف موشک‌های غیبی قرار می‌گیرد، ادامه داد: دیگر امنیتی برای این رژیم غاصب وجود ندارد و گوش این رژیم جعلی به مذاکرات بدهکار نیست و باید با زبان زور با آن حرف زد.

وی نقش میدان را در پیروزی و موفقیت پررنگ دانست و گفت: آمریکا و آمریکایی‌ها از نقش میدان، نیروی قدس و فرماندهی این نیرو احساس نگرانی می‌کند و دست به ترور و شهادت سردار سلیمانی می‌زند.

وی با انتقاد از سخنان برخی مسئولان گفت: امروز بحث میدان و دیپلماسی نیست و همه در خدمت نظام و انقلاب باشند و همه وظیفه داریم از میدان مقاومت که اقتدار اصلی از آن است، حمایت کنیم و با آن هماهنگ باشیم.

امام جمعه ساری باتاکید براینکه اگر میدان قوی نبود امروز باید در داخل کشور با داعش مبارزه می‌کردیم، ادامه داد: برخی‌ها سخنان غیرکارشناسی و نادرست و سطحی می‌زنند و دیپلماسی و کشور باید در خدمت میدان باشد تا امنیت حفظ شود.

نماینده ولی فقیه مازندران با اظهار اینکه متأسفانه عذرخواهی از سخنان منتشرشده در فایل صوتی نشده است، گفت: این نشان می‌دهد که فیلم گاندو درست بوده و بهتر است اشتباه را بپذیرند و درصدد جبران آن برآیند.

مسئله قدس اسلامی و انسانی است

وی با تاکید براینکه دیپلماسی باید جهادی عمل کند و در خدمت جریان قدس و اسلام و مسلمین باشد، افزود: جریان قدس اختصاص به مسلمانان ندارد زیرا هم مسئله اسلامی و هم روز مقابله مستضعفان با مستکبران است.

آیت الله لائینی با عنوان اینکه مسئله قدس مسئله بشری و انسانی است، گفت: روز قدس را اسلامی و انسانی نگاه کنیم و مسئله عربی نیست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار