کد خبر: ۶۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که رگبار و رعد و برق و همچنین بارش شدید باران در انتظار شهرهای استان سمنان است و مسئولان درباره آبگرفتگی معابر و سیل هشدار داده‌اند.

به گزارش آرانیوز:نقشه‌های هواشناسی همزمان با روز آدینه نشان از ورود سامانه کم فشار بارشی از سمت غرب به استان سمنان می‌دهد. سامانه‌ای که به خصوص از عصر امروز بارش باران و کاهش محسوس دما را در برخی نقاط استان به همراه خواهد داشت و از فردا اقصی نقاط استان را در بر می‌گیرد.

پیش‌بینی هواشناسی برای صبح آدینه در مرکز استان قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعد از ظهر رگبار و رعد و برق و کاهش محسوس دما است همچنین از فردا بارش باران و رعد و برق را در مرکز استان خواهیم داشت و این وضعیت دست کم تا روز دوشنبه تداوم خواهد داشت.

از امشب به مدت حداقل دو روز شاهد بارش و رگبار پراکنده در بسیاری نقاط استان به خصوص نوار شمالی، خواهیم بود. استان سمنان از امروز شاهد ورود سامانه کم فشار، رگبار و باران است که به خصوص از بعد از ظهر مناطق غربی استان را تحت تأثیر قرار داده و به مرور به سمت شرق خواهد آمد.

دمای هوا همزمان با صبح آدینه در سمنان ۲۰ درجه بالای صفر و آسمان ابری است، از امشب بر میزان ابرها افزوده و از فردا صبح نیز بارش شدید باران را در مرکز دیار قومس شاهد خواهیم بود بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان برای امروز ۲۸ و ۱۶ درجه بالای صفر است.

در شاهرود آسمان فعلاً آفتابی است اما از امشب بر میزان ابرها افزوده و از فردا صبح بارش باران و رگبار را شاهد خواهیم بود از سوی دیگر باید گفت بیشینه و کمینه دمای هوای دیار شاهوار برای امروز ۲۵ و ۱۵ درجه بالای صفر گزارش شده است.

دامغانی‌ها هم آسمانی نیمه ابری را تجربه می‌کنند، هم اکنون دمای هوا ۲۱ درجه بالای صفر است و جو پایداری در دیار صد دروازه حاکم است اما باید دانست که این آرامش قبل از باران و رگبار شدید است که از فردا بر دامغان حاکم می‌شود.

شرایط برای میامی مشابه شاهرود است آسمان نیمه ابری است و دماسنج‌ها عدد ۲۰ را نشان می‌دهد باید گفت سامانه کم فشار بارشی از فردا به این شهرستان می‌رسد و بارش باران را در پی خواهد داشت. از سوی دیگر در نوار شمال غربی استان مانند مهدی‌شهر، شهمیرزاد و آرادان و… نیز بارش باران از امشب آغاز می‌شود.

در مجموع باید گفت آغاز هفته آتی برای مردم استان سمنان دوباره یادآور خاطرات هفته گذشته و بارش‌های شدید و وقوع سیل خواهد بود در کنار بارش در شهرستان‌های دامغان و شاهرود و بخش‌هایی از مهدی‌شهر وزش باد شدید را نیز شاهد خواهیم بود.

هفته گذشته بارش شدید باران به بسیاری از روستاها در میامی، دامغان و گرمسار و… خسارت وارد کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار