کد خبر: ۶۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
مشهد – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی از فعال شدن سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این استان خبرداد.

به گزارش آرانیوز:مرتضی اشرفی گفت: در راستای تسهیل و روان‌سازی از این پس همه تقاضاهای فعالان اقتصادی مرتبط با کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید (غیر از تقاضاهای مرتبط با تسهیلاتی که فرآیند اختصاصی خود را در سامانه بهین یاب ثبت کرده‌اند) در سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به آدرس http://tashil.stsm.ir ثبت و سپس در کارگروه ستاد تسهیل استان مطرح و بررسی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: به استناد تبصره ماده ۸ آئین نامه اجرایی ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، به منظور جلوگیری از بلاتکلیفی و سردرگمی متقاضیان برای ثبت درخواست خود در سامانه و رفع موانع احتمالی، مرکز شبانه روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه گذاری خراسان رضوی مسئولیت راهنمایی متقاضیان را عهده دار شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: مرکز شبانه روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه گذاری در خراسان رضوی یا میز خدمت مستقر در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان موظف است نسبت به راهنمایی و ثبت درخواست متقاضی در سامانه مزبور اقدام کند تا هیچ درخواستی بدون ثبت در سامانه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح و تصمیم گیری نشود.

وی همچنین از تشکیل گروه کاری معادن و منابع طبیعی ذیل کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد و گفت: این گروه کاری به منظور بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی معدنی و حل و فصل مشکلات این بنگاه‌ها و موانع فراروی آنها به ریاست خانه معدن استان و دبیری رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تشکیل شده است.

اشرفی گفت: در نشست امروز مشکلات و درخواست‌های مربوط به ۱۲ واحد تولیدی برای تمدید تسهیلات روستایی یا بانکی برای یک دوره یکساله، تقسیط بدهی تسهیلات بانکی، تقسیط بدهی مالیاتی، رفع مشکل محل استقرار واحد تولیدی، صدور پروانه ساختمان و دریافت عوارض قانونی به صورت تقسیط، بررسی مشکلات مالیاتی سال‌های ۹۵ تا ۹۷ و توقف اقدامات اجرایی در این خصوص مطرح و راهکارهای لازم برای حل آنها اتخاذ شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پرداخت ۷.۵ درصد بدهی تسهیلات بانکی برای یک ماه و سپس تقسیط آن در ۳۳ ماه، استفاده از طرح احیا بدون پیش پرداخت و تقسیط ۶۰ ماهه بدهی مالیات عملکرد و ارزش افزوده و تقسیط ۳۶ ماهه بدهی تسهیلات بانکی برای واحد تولید نساجی، از جمله راهکارها برای حل مشکلات واحدهای تولیدی است که در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی مطرح شد

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار