کد خبر: ۶۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
چادگان- رئیس اداره آموزش و پرورش چادگان گفت: ۳۰ درصد مدارس شهرستان چادگان فرسوده است و مجبور به تبدیل تعدادی از نمازخانه‌ها به کلاس درس شده ایم.

به گزارش آرانیوز:رضا صفری  با بیان اینکه به مناسبت هفته معلم ۲۰ معلم و کارمند نمونه در آموزش و پرورش چادگان تجلیل شدند، اظهار داشت: این شهرستان دارای ۵۷۰ معلم است که در ۹۱ مدرسه تدریس می‌کنند.

وی افزود: همچنین این شهرستان دارای ۶ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز از مقطع تحصیلی پیش دبستانی تا متوسطه دوم است.

رئیس اداره آموزش و پرورش چادگان اعلام کرد: در سال جاری ۱۰۰ معلم بازنشسته می‌شوند که برای سال تحصیلی آینده ۳۲ معلم از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ و ۹ معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب شده است اما با کمبود ۴۵ معلم رو به رو هستیم.

تهیه ۹۲۴ تبلت برای دانش آموزان نیازمند

وی گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی تحصیل دانش‌آموزان نیز در فضای مجازی فراهم شد که هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز نیازمند به خرید تبلت شناسایی شدند که تاکنون برای ۹۲۴ دانش‌آموز با کمک خیرین چادگانی و با استفاده از تسهیلات تبلت تهیه شده است.

صفری افزود: برای مقابله با بیماری کرونا ۷۰ شیر پدالی در مدارسی که امکان نصب وجود داشت انجام شده است.

۳۰ درصد مدارس شهرستان فرسوده است

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس این شهرستان نیاز به تخریب و بازسازی دارد، افزود: در برخی مدارس شهری سالن نمازخانه به کلاس درس تبدیل شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش چادگان افزود: با توجه به مهاجرت معکوس به روستاهای شهرستان و افزایش جمعیت دانش آموزی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ آموزش و پرورش شهرستان چادگان با کمبود فضای آموزشی و معلم مواجه است که کمک خیرین و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان و کشور را می‌طلبد.

وی گفت: سال گذشته در روستای خرسانک سفلی یک مدرسه با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان و کمک خیر والامقام نادری احداث و آماده بهره‌برداری است.

صفری ادامه داد: در شهر زیارتی رزوه با کمک پدر معلم شهید سهراب صالحی یک واحد آموزشی دارالقرآن در حال ساخت است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ در روستای مشهد کاوه یک مدرسه با کمک خیر والامقام خانم پارسایی و مشارکت سازمان نوسازی مدارس، در روستای حجت آباد یک مدرسه با کمک خانم رضازاده و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس در حال ساخت است.

رئیس اداره آموزش و پرورش چادگان ادامه داد: همچنین در روستای علی عرب یک مدرسه از محل اعتبارات دولتی و در روستای خرسانک علیا نیز ساخت مدرسه زهرای مرضیه با کمک خیرین والامقام خانم روح پرور زاده و آقای زرگران آغاز شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار