کد خبر: ۶۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱
سمنان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به افتتاح مرکز واکسیناسیون کووید ۱۹ در سمنان، گفت: مراکز واکسیناسیون کووید ۱۹ در شهرستان‌های تابعه دانشگاه ایجاد شده است .

به گزارش آرانیوز:نوید دانایی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح مرکز واکسیناسیون کویید ۱۹ سمنان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون کووید ۱۹ نظارت بیشتر بر امر واکسیناسیون و حفظ آرامش مراجعان است، تاکید کرد: برای رفاه حال مراجعه کنندگان در شهرستان‌های تابعه این دانشگاه با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان سمنان، سالن‌های ورزشی در اختیار حوزه سلامت قرار گرفت و تزریق واکسیناسیون در این مراکز انجام خواهد شد.

وی افزود: بیش از ۹۲ درصد محموله ابتدایی واکسنی که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی سمنان قرار گرفته تزریق شد، است و امروز محموله جدیدی در اختیار این دانشگاه قرار گرفته که طی هفته آینده با سرعت خیلی بیشتری واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ سال را به پایان می‌رسانیم و امیدوارم بتوانیم تزریق واکسن برای گروه‌های سنی پایین‌تر را آغاز نمائیم.

حضور پزشک در مراکز واکسینه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه از هفته آینده به تدریج گروه‌های سنی دیگر را در محدوده سنی پنج سال، اضافه می‌کنیم و واکسیناسیون را با سرعت بیشتری پیش خواهیم برد، ابراز کرد: مراکز واکسیناسیون کووید ۱۹ در شهرستان‌های سمنان، گرمسار و دامغان هر کدام با هشت ایستگاه و غرفه برای تزریق واکسن ایجاد که اگر لازم باشد امکان توسعه این مراکز هم وجود دارد.

دانایی بیان کرد: این سه مرکز در هر سه شهرستان در نزدیکی مرکز خدمات جامع سلامت طراحی شده و علاوه بر حضور دائم پزشک و وجود امکانات و تجهیزات برای احیا، در درب ورودی این مراکز آمبولانسی مستقر شده و تمهیدات لازم برای هر اتفاقی پیش بینی شده است.

وی افزود: در هر واکسیناسیونی نگرانی برای بروز عوارض واکسن وجود دارد لذا طبق مطالعات و بررسی‌های انجام شده در سراسر جهان، عوارض واکسن‌هایی که در کشور ما تزریق می‌شوند بسیار نادر بوده و این عوارض احتمالی در مقایسه با خطر ابتلاء به بیماری کرونا ویروس ناچیز، قابل پیگیری و درمان خواهد بود.

نظرشما
پربازدیدها