کد خبر: ۶۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
بجنورد- استاندار خراسان شمالی با اشاره به گزارش پخت روزانه ۳۰۰ هزار نان در بجنورد، گفت: این میزان کمتر از جمعیت بجنورد است و باید برای تهیه مازاد آن به سراغ نان‌های بسته‌بندی برویم.

به گزارش آرانیوز:محمدعلی شجاعی ظهر چهار شنبه در کارگروه آرد و نان خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: روند کنونی اداره نانوایی ها مورد مطلوب اتحادیه، اتاق اصناف، اداره کل صنعت و معدن و مردم نیست و این روند باید با تعیین قوانین جدید همراه با برخوردهای قانونی تغییر کند.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر افزایش اختیارات، ارائه مسئولیت و پاسخگویی عملکرد برای اتحادیه نانوایان استان، گفت: کاهش یا افزایش سهمیه آرد نانوایی ها باید با نظر اتحادیه نانوایان و بدون فتوا و اعمال سلیقه شخصی باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود بر برخورد قاطعانه و سریع با خبازی های متخلف تاکید کرد و افزود: کمیته ای متشکل از بخش اقتصادی استانداری، سیستم قضایی و دادگستری، نیروی انتظامی، اتحادیه نانوایان و اتاق اصناف برای تعیین سایر اختیارات برای واگذاری به اتحادیه نانوایان و مجازات متخلفان تشکیل شود.

شجاعی بیان داشت: در برخورد اول با نانوایی متخلف ۲۰ تا ۳۰ درصد سهمیه آرد واحد کسر شود و در صورت تکرار تخلف در کوتاه ترین زمان ممکن نانوایی پلمپ و سهمیه آرد آن بین سایر نانوایی ها توزیع شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه شرایط خاص، برخوردهای خاص می خواهد، اضافه کرد: تعریف مجازات ها در این کمیته باید فراتر از قوانین تعزیراتی و در کوتاه ترین زمان ممکن باشد.

وی با اشاره به تخلف برخی از قنادی ها برای تهیه آرد از آرد نانوایی ها و فروش نان پخت نانوایی ها در سوپرمارکت ها گفت: برای این نوع تخلفات هم باید در کمیته تصمیم گیری شود و لحظه ای در برخورد با عوامل بی نظمی درنگ و کوتاهی صورت نگیرد.

محمدعلی شجاعی با اشاره به گزارش پخت روزانه نزدیک به ۳۰۰ هزار قرص نان در مرکز استان بیان کرد: این میزان کمتر از جمعیت بجنورد است و باید برای تهیه مازاد آن به سراغ نان های بسته بندی بهداشتی برویم.

استاندار خراسان شمالی در انتها خطاب به مدیران دستگاه های گفت: دستورات ملی نباید بدون اطلاع در استان اجرا شود لذا باید ابتدا تمام جوانب سنجیده شده و سپس وارد فاز عملیاتی شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار