کد خبر: ۶۶۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
مشهد – فرماندار گناباد با اشاره به بروز سیلاب در این شهرستان گفت: عدم استحکام بندسار و سیل بندها موجب بروز سیل در برخی از مناطق شهری و روستایی شده است.

به گزارش آرانیوز:حامد قربانی شب گذشته در نشست اضطراری ستاد هماهنگی مدیریت بحران گناباد افزود: به دنبال بارش شدید و تخریب تعدادی بندسار و وجود تعدادی واحدهای غیر مجاز در طول مسیل‌ها، سیلاب بخشی از مناطق شهری و روستایی این شهرستان را فراگرفت و به تبع آن خسارتهایی به بخشهای کشاورزی، ابنیه فنی جاده‌ها وارد شد که مجموع خسارتها در دست بررسی است.

وی ادامه داد: بندسارهای تعدادی از روستاهای حومه شهر گناباد و به خصوص پل بهاباد گنجایش حجم زیاد سیلاب را نداشت و در نتیجه بخش عمده سیلاب مناطقی از نوغاب، قصبه شهر، زیباشهر و تعدادی از مناطق روستایی را فرا گرفت و موجب آبگرفتگی زیاد در معابر شهری شد.

وی بیان کرد: بندسار، زنجیره‌ای از خاکریزهای کوتاه است که به شکل پشت سر هم و در امتداد خطوط تراز زمین به نحوی ساخته می‌شود که روانابهای حاصل از بارندگی در بالادست خود را به طور مستقیم از حوضه آبریز و یا غیر مستقیم به صورت انحراف از مسیل های فصلی در درون خود مهار کند.

فرماندار گناباد گفت: برخی معابر عمومی و مسیرها در داخل این شهر به دلیل مخاطرات احتمالی مسدود شده است و اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان باید تا زمان خروج سامانه بارشی از منطقه در آماده باش کامل بوده و نسبت به رفع مخاطرات احتمالی اقدام کنند.

قربانی سرعت بخشی در استحکام بخشی بندسارها و پل‌ها و ابنیه فنی محورهای مواصلاتی این شهرستان برای جلوگیری از مخاطرات احتمالی را خواستار شد.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام اداره هواشناسی بیشترین میزان بارش استان خراسان رضوی طی روز سه شنبه در شهرستان گناباد به ثبت رسید و تنها در فاصله ساعت ۱۴ تا ۱۷ بعد از ظهر این روز ۲۳ تا ۳۱ میلی متر باران در نقاط مختلف این شهرستان بارید در حالی که در مدت ۲۲۵ روز قبل از آن تنها ۴۴ میلی متر باران در گناباد باریده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار