کد خبر: ۶۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
بیرجند- استاندار خراسان‌جنوبی گفت:سند جامع پیشگیری از معلولیت‌ها در خراسان جنوبی تدوین شود.

به گزارش آرانیوز:حمید ملا نوری بعد از ظهر چهارشنبه در شورای اداری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مشارکت مردم و یأس و ناامیدی دشمنان دو مؤلفه اقتدار نظام جمهوری اسلامی است و از این جهت باید برای افزایش حضور مردم در انتخابات خردادماه تلاش کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت چهار محور مهم انتخابات است، بیان‌کرد: همه همت و تلاش ما به عنوان متولیان برگزاری انتخابات حفظ بی طرفی و برگزاری انتخابات بر محور قانون است.

ملا نوری با بیان اینکه مشارکت و رقابت در انتخابات با حضور نخبگان و احزاب سیاسی پررنگ می‌شود، ادامه‌داد: البته مسئولان اجرایی انتخابات در زمینه حمایت از جریان خاص سیاسی و کاندیدای خاص منع شده‌اند تا شائبه‌ای ایجاد نشود.

وی گفت: افزایش آگاهی‌ها و رشد عقلانیت سیاسی زمینه ساز مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ۱۴۰۰ است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی ها و فعالیت‌های ها بر محور شعار سال یعنی تولید، پشتیبانی و مانع زدایی است، اظهار کرد: البته مقصود از تولید فقط حوزه اقتصاد نیست بلکه تولید در بخش فرهنگ نیز حائز اهمیت است.

ملانوری بیان کرد: توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی استان بر اساس تأکید مقام معظم رهبری و توجه به پیوست‌های فرهنگی در تمامی برنامه‌های اجرایی نکته‌ای ضروری است و باید به مباحث کلی و آسیب‌های جامعه نیز توجه جدی داشته باشیم.

وی افزود: یکی از مسائل مهم در حوزه فرهنگ در پساکرونا موضوع مدیریت فضای مجازی است که بی توجهی به آن آسیب فراوان به همراه دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر در دوران کرونا به واسطه حفظ سلامت مردم مجبور به تعطیلی برخی مشاغل هستیم باید به این نکته توجه کنیم که افرادی که در این شرایط بیکار می‌شوند چه فشارهایی روحی و روانی را متحمل خواهند شد.

ملانوری با تأکید بر اینکه در بعضی مسائل اجتماعی چون میزان برخی معلولیت‌ها در خراسان جنوبی رتبه خوبی نداریم، افزود: سند جامع پیشگیری از معلولیت باید هرچه سریع آماده شود.

وی یادآور شد: از آنجایی که هنوز درگیر کرونا هستیم تا واکسیناسیون کامل باید پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های مختلف رعایت شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار