کد خبر: ۶۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷
بوشهر- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از تلاش برای تحقق اهداف پایتخت قرآنی کشور در بوشهر خبر داد و گفت: اساتید و مربیان قرآنی محور فعالیت‌ها هستند.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری عصر چهارشنبه در نشست با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت‌های قابل توجهی در عرصه قرآنی دارد.

وی با اشاره به اینکه با مجموعه تلاش‌های فعالان قرآنی استان، ظرفیت متراکمی در مؤسسات قرآنی شکل گرفته است افزود: سند اجرایی فعالیت‌های قرآنی سال گذشته تدوین شد و اقدامات هر بخش مطابق با سند ۲۰ ساله در حال انجام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به تصویب سند چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی به عنوان مصوبه در شورای عالی شورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: سند چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی جز اسناد بالادستی در سطح استان محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: طبق قانون همه دستگاه اجرایی ملزم به پی‌گیری و اجرای آن هستند و علاوه بر فعالان قرآنی، دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند پشتیبان باشند متناظر با هر کدام از بندهای این سند می‌توانند به ایفای نقش بپردازند.

طاهری اضافه کرد: حضور مدیری دغدغه‌مند مثل حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور در مناصب مدیریتی استان، که در فعالیت‌های قرآنی استان نقش بسزایی دارند، باعث شده، همکاری و همیاری فعالان قرآنی استان به نقطه مطلوب نزدیک شود.

وی ادامه داد: در این مسیر برگزاری نشست‌های همدلانه فعالان و مدیران قرآنی استان در سالی که در آن، بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی انتخاب شده، می‌تواند زمینه‌ی اجرای متن سند چشم‌انداز قرآنی استان را فراهم آورد.

حجت‌الاسلام طاهری تأکید کرد: در این جلسات همدلی، مواردی که مشخص کننده تکلیف دستگاه‌های مختلف اجرایی در تحقق اهداف سند اجرایی استان هستند، مورد گفتگو قرار گرفته، باعث می‌شود با همگرایی و انسجام بهتری کارهای قرآنی را پیش ببریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم بر اساس الگویی که توسط اساتید قرآنی استان تدوین شده عمل کنیم و امید داشته باشیم در پایان سال رونق بیشتر و حرکت پرشتاب‌تری در جهت تحقق اهداف و سیاست‌های قرآنی استان، داشته باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار