کد خبر: ۶۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
کرج - استاندار البرز گفت: مقرر شد تا عوارض شهرداری‌های استان از کسبه و اصناف سه ماه بعد از تعطیلی‌های کرونا بدون هیچ‌گونه جریمه دریافت شود.

به گزارش آرانیوز:عزیزالله شهبازی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت علی (ع) اظهار کرد: این جلسه به صورت همزمان در شهرستان‌های هفت‌گانه استان نیز به صورت ویدئو کنفرانس برپا شده تا فرمانداران و اعضای ستادهای فرعی در جریان بحث و تبادل نظر و مصوبات جلسه قرار گیرند.

وی با قدردانی ویژه از اصناف استان برای همراهی جانانه با مصوبات ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: کمال تقدیر و تشکر را از رئیس اتاق اصناف استان و رؤسای اتاق‌های شهرستان‌های البرز دارم که نهایت همکاری را برای اعمال مصوبات ستادهای استانی و ملی دارند.

شهبازی گفت: قصد ندارم البرز را با استان دیگری مقایسه کنم ولی انصافاً از ابتدای شیوع بیماری منحوس کرونا اصناف البرز حداکثر همراهی را برای توقف بیماری داشته‌اند و طی بازدیدهای مستمر میدانی می‌توانم بر این همکاری دلسوزانه در استان گواهی دهم.

وی افزود: روند اعمال محدودیت‌های از سوی اصناف به گونه‌ای بوده که موجبات تعجب همگان را به وجود آورده و برای بسیاری‌ها باورپذیر نیست که چنین تبعیت گسترده‌ای از مصوبات ستادهای استانی و ملی صورت گرفته باشد.

استاندار البرز گفت: ایجاد بسترهای سلامت و امنیت دو مقوله مهم و اساسی است که باید مورد توجه جدی مسئولان استان قرار گیرد. از معاونین هماهنگی امور اقتصادی و سیاسی، امنیتی و اجتماعی به جد انتظار دارم که مدافع حقوق اصناف البرز باشند.

مکاتبات لازم برای تسریع در بازگشایی صنوف گروه ۲ در البرز صورت می‌گیرد

شهبازی گفت: درخواست خود را برای فعالیت مشاغل گروه ۲ در البرز مطرح می‌کنیم چراکه تمامی اصناف استان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در این شرایط خاص در اولویت امور خود قرار داده‌اند و طی این ۱۴ ماه نهایت همکاری را داشته‌اند.

وی افزود: البته پیرو این مکاتبه، پیگیری‌های مجدانه و ارائه گزارش از سوی معاونان هماهنگی امور اقتصادی و سیاسی، امنیتی و اجتماعی برای تسریع در اعمال این امر مهم خواهیم داشت.

استاندار البرز گفت: رئیس جمهور اعلام کردند که ۷۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور می‌شود که این خبر بسیار مسرت بخش است از این رو باید فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا مکاتبه لازم را جهت تخصیص مقدار متناسب واکسن به استان را داشته باشد.

شهبازی افزود: آنچه که باعث رنج برخی واحدهای صنفی می‌شود عدم عدالت و انصاف در تعطیلی‌ها است، چراکه بسیاری از صنوف بیشترین همکاری و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را با کمترین مراجعه دارند ولی تعطیل هستند.

وی گفت: دستگاه قضا مسئولیت‌های متعددی و مهمی دارند و نمی‌توانند روند رسیدگی به پرونده‌ها را تعطیل کنند از این رو تعدادی از کارکنان و مسئولان این قوه دچار بیماری شدند بنابراین طی مکاتبه‌ای از ستاد ملی تقاضا داریم که واکسیناسیون کارکنان دستگاه قضای استان را در اولویت قرار دهند.

استاندار البرز افزود: در حوزه‌های مختلف خدمات رسانی، افرادی هستند که در معرض خطر قرار دارند که باید به مرور در اولویت‌های ابتدایی قرار گیرند. در شهرستان کرج پروانه ساخت در قالب ماده ۵۹ در اختیار شورا قرار گیرد.
شهبازی افزود: همچنین در این نشست مصوب شد که عوارض شهرداری‌های استان از کسبه و اصناف ۳ ماه بعد از تعطیلی‌های کرونا بدون هیچ گونه جریمه پرداخت شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار