کد خبر: ۶۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
اصفهان-رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در اصفهان گفت دوقطبی کردن جامعه برای حضور بیشتر مردم در انتخابات ممکن است دوگانگی‌های کاذب ایجاد کند و مردم را به اشتباه بیاندازد.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی با اشاره به راه حل افزایش مشارکت مردمی در انتخابات اظهار داشت: ابزار تبلیغاتی اغلب از روش‌های غربی رنگ باخته و جای خود را به روش اثبات لیاقت از طریق اعتماد سازی مردم داده است.

وی افزود: بر اساس مبانی دینی، اولیا خدا با سوابق کارکردی خود به مردم معرفی می‌شدند که مهم‌ترین ویژگی‌ها سبقت در جهاد و کمک به مردم ملاک رهبری و پیشوایی قرار می‌گرفت.

دو قطبی‌سازی جامعه و دوگانگی‌های کاذب

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان اصفهان خاطر نشان کرد: دوقطبی کردن جامعه برای حضور بیشتر مردم در انتخابات مُسکن‌های موقتی است و ممکن است دوگانگی‌های کاذب، مردم را به اشتباه بیاندازد و انتخاب درست نداشته باشند.

وی ادامه داد: بنابراین بهتر است که کسانی که کارکرد و سابقه بهتری داشته‌اند را به مردم معرفی کنیم تا اعتماد آنها جذب شود و بدانند که این کاندیدها توانایی گره گشایی دارند و دیگر نیازی به دو قطبی‌سازی نیست.

بر اساس ظن و گمان حکم نمی‌کنیم

حجت الاسلام نقدعلی از ارزیابی خود درباره تأیید و رد صلاحیت‌ها در شورای شهر گفت: بنا داریم که در بررسی صلاحیت‌ها آنچه که ادله، قضاوت و حکم می‌کند را بررسی کنیم تا باعث اعتماد در میان مردم شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر که در مرحله نظارت استانی قرار داریم و میزان و ملاک ما ادله قطعی است و بر اساس ظن و گمان حکم نمی‌کنیم و قطعاً اعتماد مردم هم بالا می‌رود و در انتخابات مشارکت بیشتری می‌شود.

الکترونیکی شدن انتخابات بعید به نظر می‌رسد

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان اصفهان افزود: برای الکترونیکی شدن انتخابات در دوره‌های گذشته غالباً در دستگاه‌های نظارتی، شورای نگهبان و هیئت نظارت بر شورای شهر اسلامی زیر ساخت مناسبی فراهم نبود و هم اینکه راستی‌آزمایی محل شک و شبهه بوده است.

وی ادامه داد: از این رو تا این زمان انتخابات الکترونیکی در دستور کار قرار نداشته و ممکن است بعداً برای آن تصمیم‌گیری شود اما در حال حاضر تحقق و عملی شدن آن در این دوره بعید به نظر می‌رسد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار