کد خبر: ۶۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
یک کارشناس اقتصادی معتقد است، اگر مکانیسم شناخت ذینفع تراکنش در پینوشت ١٦ پیوست دوم برجام در شیوه نامه فینسن( بدون هیچ نوع نیاز به تغییر متن برجام یا ورود به متن) رفع ابهام نشود، رفع تحریمها منجر به انتفاع اقتصادى نمی شود.

به گزارش آرانیوز، مجید شاکری کارشناس اقتصادی با بیان اینکه، مسائلی که آقای عراقچی از وین مطرح می کنند، ارتباطی به «حرف قطعی» ندارد،‌ نوشت: حال که در عمل، بیشتر سیاستگذار تابع مجرى است، لااقل برای ایجاد حدى از  زیر ساخت سیاستگذارى، یک خط قرمز مشخص درباره تعداد افرادى که با هر تگى در SDN مى مانند و یک فهرست مشخص  از افراد حقیقى و حقوقى اى که قطعا نباید در SDN بمانند مشخص فرمایید.

وی خطاب به سید عباس عراقچی گفت، مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین اگرحاصل زحمات میهن دوستانه شما باقیماندن مثلا 500 نفر در SDN باشد و مکانیسم شناخت ذینفع تراکنش در پینوشت ١٦ پیوست دوم برجام در شیوه نامه فینسن( بدون هیچ نوع نیاز به تغییر متن برجام یا ورود به متن) رفع ابهام نشود، رفع تحریمها منجر به انتفاع اقتصادى نمی شود.

همچنین خطاب به کاظم غریب آبادی ادامه داد، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی اگر یک قاعده براى بند ٣٦ و ٣٧ تعیین نشود( خارج برجام و بعنوان ایین نامه کمیسیون مشترک) در صورت خلف وعده آمریکا، ایران همیشه از ترس استفاده طرفهاى اروپایی از مکانیسم ماشه در استفاده از اختیار کاهش تعهدات ذیل این دو بند ترسان و مردد و تاخیر دار خواهد بود.

در نهایت خطاب به علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد، حداقل پیشنهاد دبیرخانه به شورا براى نظارت بر عملکرد وزارت خارجه تعیین یک حداکثر تعداد مجاز افراد ایرانى در SDN( با هر تگى) و یک فهرست افراد حقیقى و حقوقى که حتما نباید در SDN بمانند( با هر تگى) است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار