کد خبر: ۶۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
کرمان - معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای کرمان بحران آب در کرمان را جدی دانست و گفت: باید با صرفه جویی و کمک مردم از پیک مصرف آب و تابستان عبور کنیم.

به گزارش آرانیوز:عباس سلطانی پیش از ظهر دوشنبه در گردهمایی ائمه جمعه، بخشداران و شهرداران شهرستان کرمان با اشاره به تأمین آب شرب کرمان و شهرهای اطرافش از منابع زیرزمینی اظهار کرد: ذخیره سد در کرمان نداریم.

وی با اشاره به کمبود آب در شهرستان کرمان اظهار کرد: باید با صرفه جویی و کمک مردم از پیک مصرف آب و تابستان عبور کنیم.

سلطانی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از آب موجود شهر کرمان مصرف شرب ندارد، گفت: یکی از معضلاتی که در شهرهای کویری با آن مواجه هستیم مصرف حجم زیادی آب توسط سیستم‌های سرمایشی است.

وی با بیان اینکه مصرف آب هر کولر آبی در یک ساعت در دمای ۳۵ درجه ۲۰ لیتر است، افزود: بر این اساس هر کولر آبی طی ۱۰ ساعت ۲۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند که معادل مصرف سرانه یک نفر است.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان کرمان با انتقاد از آبیاری درختان موجود در خانه‌ها و ویلاها با استفاده از آب شرب گفت: این مساله سبب می‌شود که در روزهای پایان هفته و تعطیل با مشکل کم بی مواجه شویم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از سیستم‌های آبیاری جدید برای این منظور، گفت: استفاده از روش‌های غرقابی در شرایط بحران آب اشتباه است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار